• Anonym (Orolig)

    BLÖDER EFTER ORGASM? Orolig!!

    Hej alla! De senaste dagarna när jag fått en orgasm så börjar jag att blöda efteråt. Som mens. Men jag vet att det inte är mens eftersom att jag går på ppiller och nyligen haft den. Under dagen så försvinner det. Men sen om jag får en orgasm på kvällen så kommer det blod under natten igen..

    Ska ringa gynekologen på måndag men jag går och oroar sönder mig nu på helgen, över att nått inte är som det ska? För det är ju inte normalt så vitt jag vet. Har hänt någon gång förut men då har de vart för att ?mensen vill fram? (jag brukar hoppa över mensen). Men nu slutade min mens för över en vecka sen så det kan inte vara så.

    Någon som haft liknande besvär och kan berätta vad som är fel?

  • Svar på tråden BLÖDER EFTER ORGASM? Orolig!!
  • Carambolan

    Vad äter du för p-piller? Jag fick såna där blödningar av Cerazette, efter att ha ätit dem helt utan blverkningar i två år. Slutade när jag bytte piller.

  • Anonym (Orolig)

    Äter Zyrona/Diane, endast som ppiller. Inte mot acne som det också kan vara. Ätit dom i kanske nästan ett år snart.

  • Anonym (A)

    Kan ju vara olika saker.

    Man kan ju få orgasm på olika sätt, har det inneburit en snopp eller dildo eller dyl upp i vagina så kan man ju tänka sig nån slemhinneskada eller att cervix är känslig på nåt sätt. Kan vara både allvarligt och inte allvarligt.

    Om det inte varit penetration inblandat vet jag inte vad det kan bero på att du blöder.

    Men du behöver absolut kolla upp det!

  • Anonym (Orolig)

    Ingen penetration inblandat nu senaste gångerna. Men har hänt efter sex och orgasm.

  • Anonym (Sara)

    Det kan vara cellförändringar. Inget farligt. Det finns behandling. Bra att du går till gynekologen.

Svar på tråden BLÖDER EFTER ORGASM? Orolig!!