• Anonym (Rigida)

    Ni som har feminister i er omgivning

    Vad eran bild av dem? Hur de lever, beter sig, vad de tycker osv.

  • Svar på tråden Ni som har feminister i er omgivning
  • nnnnnnnn

    normala...

    tycker saker som att:
    * 2 lika kompetenta personer ska ha samma lön för samma jobb, oavsett kön
    * tjejer och killar ska få samma förutsättningar i livet

    saxat från wikipedia:
    Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.

  • Anonym (definiera)
     "Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiskaekonomiska och sociala rättigheter." 
    Tror alla jag känner är "feminister" eller står för självklara saker som texten från wiki.
    Däremot så finns det tjejer och kvinnor som ofta går allelers för långt... I såna sammanhang tycker jag att sambandet med dåliga livsval låg utbildning bitterhet osv verkar vanligare. Känner en tjej som på allvar vill att bindor och tamponger ska vara gratis, och att männen ska betala för dom tex. Då kontra jag en gång med att kvinnorna skulle betala för alla mäns rakhyvlar... till ansiktet för det kostar ju några hundra i månaden med raktvål hyvlar osv. Tjejer måste ju inte raka sig i ansiktet utan rakar sig oftast bara på kroppsdelar som ingen normalt ser. Tycker på riktigt att alla ska betala såna saker helt själva men lite roligt att "provocera".  Bryr mig dock inte så mycket om mina vänners åsikter ångande såna saker så länge man klickar på andra plan. 

  • Anonym (Feministjavisst)

    Jag brukar försöka omge mig med individer som har sunda värderingar.
    Det här att tycka att kvinnor ska ha samma förutsättningar som män är väl just en sådan sund värdering och jag kan inte säga att mina vänner och min närmsta omgivning är speciellt unik.
    Din då TS?

  • Anonym (Rigida)
    nnnnnnnn skrev 2017-10-21 22:26:33 följande:

    normala...

    tycker saker som att:

    * 2 lika kompetenta personer ska ha samma lön för samma jobb, oavsett kön

    * tjejer och killar ska få samma förutsättningar i livet

    saxat från wikipedia:

    Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är att kvinnor ska ha samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter som män och där feminismen verkar för kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter.


    Hur är de emot män då?
  • Anonym (Rigida)
    Anonym (definiera) skrev 2017-10-21 22:43:15 följande:

    Tror alla jag känner är "feminister" eller står för självklara saker som texten från wiki.

    Däremot så finns det tjejer och kvinnor som ofta går allelers för långt... I såna sammanhang tycker jag att sambandet med dåliga livsval låg utbildning bitterhet osv verkar vanligare. Känner en tjej som på allvar vill att bindor och tamponger ska vara gratis, och att männen ska betala för dom tex. Då kontra jag en gång med att kvinnorna skulle betala för alla mäns rakhyvlar... till ansiktet för det kostar ju några hundra i månaden med raktvål hyvlar osv. Tjejer måste ju inte raka sig i ansiktet utan rakar sig oftast bara på kroppsdelar som ingen normalt ser. Tycker på riktigt att alla ska betala såna saker helt själva men lite roligt att "provocera".  Bryr mig dock inte så mycket om mina vänners åsikter ångande såna saker så länge man klickar på andra plan. 


    Ja, här har vi ett bra exempel på hur utspejsade vissa feminister kan vara.
  • Anonym (Rigida)
    Anonym (Feministjavisst) skrev 2017-10-21 22:47:21 följande:

    Jag brukar försöka omge mig med individer som har sunda värderingar.

    Det här att tycka att kvinnor ska ha samma förutsättningar som män är väl just en sådan sund värdering och jag kan inte säga att mina vänner och min närmsta omgivning är speciellt unik.

    Din då TS?


    Nej, inte här heller. Men de kallar sig i regel inte för feminister även om de har den åsikten.
  • Jenna Eriksdotter

    Man behöver inte vara feminist för att ha sunda värderingar. Det finns många och legitima anledningar till varför folk väljer att inte identifiera sig feminister.  Det säger inte särskilt mycket om en person oavsett om den är feminist eller inte.

  • Anonym (Fakta är otrevligt)

    Feminism hade möjligen sin grund i något vettigt att komma med. Men nu för tiden är det främst personer som skyller allt de inte gillar på hemska män. De är dessutom otroligt aggressiva.

    Jämlikhet är vad de flesta menar då de felaktigt använder order feminist.



  • DeathByPickles
    Anonym (definiera) skrev 2017-10-21 22:43:15 följande:
    Tror alla jag känner är "feminister" eller står för självklara saker som texten från wiki.
    Däremot så finns det tjejer och kvinnor som ofta går allelers för långt... I såna sammanhang tycker jag att sambandet med dåliga livsval låg utbildning bitterhet osv verkar vanligare. Känner en tjej som på allvar vill att bindor och tamponger ska vara gratis, och att männen ska betala för dom tex. Då kontra jag en gång med att kvinnorna skulle betala för alla mäns rakhyvlar... till ansiktet för det kostar ju några hundra i månaden med raktvål hyvlar osv. Tjejer måste ju inte raka sig i ansiktet utan rakar sig oftast bara på kroppsdelar som ingen normalt ser. Tycker på riktigt att alla ska betala såna saker helt själva men lite roligt att "provocera".  Bryr mig dock inte så mycket om mina vänners åsikter ångande såna saker så länge man klickar på andra plan. 

    Fast att tycka att vissa sanitetsprodukter borde vara gratis eller åtminstone skattefria/falla under högkostnadsskydd är väl inte särskilt radikalt? Det här är ju produkter vi Måste ha för att kunna fungera normalt i samhället. Jag har en känsla av att alla människor oavsett kön håller med om det. 


    Och det rör sig verkligen inte om en spottstyver per år heller. 


    Not Carnegie, Vanderbilt, and Astor together could have raised money enough to buy a quarter share in my little dog.
  • Anonym (definiera)
    DeathByPickles skrev 2017-10-22 00:57:09 följande:

    Fast att tycka att vissa sanitetsprodukter borde vara gratis eller åtminstone skattefria/falla under högkostnadsskydd är väl inte särskilt radikalt? Det här är ju produkter vi Måste ha för att kunna fungera normalt i samhället. Jag har en känsla av att alla människor oavsett kön håller med om det. 


    Och det rör sig verkligen inte om en spottstyver per år heller. 


    I min värd är det så konstigt det inte ens finns på kartan riktigt konstigt förslag.
    visst människor som lever som fattigast ska få det inberäknat i sitt försörjningsstöd, eller dylikt så långt kan jag gå.

    Men att alla ska få det gratis, för nån jätte konstig princip är bara konstigt och onödigt.. Lite som när vänstern ska ge alla barn gratis medicin och glasögon när dom flesta KAN och SKA betala för sig. Man betalar för sig själv så långt det går, det är verkligen inte någon annans ansvar en individen själv.

    Kan man dock inte betala själv PGA sjukdom eller dylikt ska staten gå in av humanitära själ. Det innebär inte att alla ska få saker gratis. Ska alla få mat toalettpapper osv? det finns en hel del saker människor behöver för att fungera det är oftast individens egna ansvar.
Svar på tråden Ni som har feminister i er omgivning