• Thaamaan

    Jag känner mig utblottad

    Hej jag har blivit hackad på ett sätt som inget antivirus kan stå emot.

    Det handlar om fjärrstyrning och andra kryphål i min Android/Windows telefon . Min dator är äben hackad. Vilket jag förstått är extremt simpelt att göra det i dagens läge om man kan linux eller andra avancerade operativsystem. Jag inhandlade ett nytt antivirus från en välkänd elektronik kedja och det hjälpte nada.

    Jag har skrivit ner alla Macadresser o info och även mailat dom till några så inget försvinner.

    Men ska jag gå vidare med anmälan? Detta har pågått i ett antal år och nu pallar jag inte mer...

    Fridens


    Hur ska jag förhindra det här?
  • Svar på tråden Jag känner mig utblottad
  • Thaamaan

    Personligen tycker jag att det är jobbigt när någon okänd får tillgång till din web camera eller mikrofon. Ser alla dina bilder, får tag på dina lösenord

  • Thaamaan
    Thaamaan skrev 2017-10-22 01:59:04 följande:

    Personligen tycker jag att det är jobbigt när någon okänd får tillgång till din web camera eller mikrofon. Ser alla dina bilder, får tag på dina lösenord


    Antagligen inte okänd i detta fallet dock
  • Anonym (Sv)
    Thaamaan skrev 2017-10-22 00:58:14 följande:

    Hej jag har blivit hackad på ett sätt som inget antivirus kan stå emot.

    Det handlar om fjärrstyrning och andra kryphål i min Android/Windows telefon . Min dator är äben hackad. Vilket jag förstått är extremt simpelt att göra det i dagens läge om man kan linux eller andra avancerade operativsystem. Jag inhandlade ett nytt antivirus från en välkänd elektronik kedja och det hjälpte nada.

    Jag har skrivit ner alla Macadresser o info och även mailat dom till några så inget försvinner.

    Men ska jag gå vidare med anmälan? Detta har pågått i ett antal år och nu pallar jag inte mer...

    Fridens


    Börja med att installera om Windows/Linux.

    Fabriksåterställ telefonen
  • Anonym (Sv)

    Hur vet du att du är hackad?

    Står i texten att du KÄNNER dig utblottad.

  • EmberEyes

    Jag förstår inte korrelationen. Du skriver att du känner dig utblottad(=ruinerad, utfattig) , men pratar om att du tror dig blivit hackad?

Svar på tråden Jag känner mig utblottad