• Anonym (Sia)

    Har ni någon sorts livsdröm?

    Som ex jag ska springa NY maraton eller bygga min egen sommarstuga, skriva en bok ellet något sånt? Något ni kanske inte ens berättat för någon att ni drömmer om ?

    Själv vill jag skriva en bok. Har berättelsen fördig i mitt huvud nu och efter att mitt jobb projekt är färdigt ska jag börja skriva.

  • Svar på tråden Har ni någon sorts livsdröm?
  • Anonym (Qwerty)

    Jag ville ha barn innan 25.

    Nu är jag 31 och har ingen annan större livsdröm än att bilda familj.

  • Anonym (Sia)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-10-22 09:39:24 följande:

    Jag ville ha barn innan 25.

    Nu är jag 31 och har ingen annan större livsdröm än att bilda familj.


    Jag förstår att det är fin dröm. Hoppas den slår in!
  • Postman

    Kul, hoppas det slår in för dig.

    Nej jag har aldrig haft några former av livsdrömmar, mål eller planer.

  • Anonym (Djur)

    Jag vill jobba som djurskyddsinspektör och ta emot ungdomar med problem. Ungdomarna ska då hantera djur av olika slag, häst, hund och katt. Bästa rehabeliteringen är verkligen djur, problemet är ju allergier. Men ändå, att dom ska få känna ansvar med djuren och känna kärleken dom ger. Har en tjej i stallet som har det jobbigt med sin livssituation men hon är så glad med hästarna. Stallet är en fristad för henne, hästen hon hjälper till med älskar henne så det blir win win för både henne och hästen.

  • Anonym (Nina)

    Min livsdröm är nog att ha en livsdröm. Det finns ingenting jag längtar efter, förutom kanske en mening med allt.

  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Sia) skrev 2017-10-22 18:17:44 följande:

    Jag förstår att det är fin dröm. Hoppas den slår in!


    Fin, frustrerande, nerbrytande. Med tanke på att jag är nybliven singel och inte kan få barn naturligt, eller ens via ivf så är chansen för att den ska slå in lika med noll
  • Anonym (Fredrika)

    Oj oj, mååånga.

    1. Jag vill ha ett eget litet hus med trädgård där jag kan odla mycket ätbart, vill även äga marken runt tomten så att jag kan vara lite "ensam".
    2. Jag vill vara ett stöd till barn, stödfamilj eller fosterhem.
    3. Jag vill bli bra på att spela cello
    Plus runt 10 till, många är små och fåniga, men de gör mig glad att tänka på!

  • Anonym (Japp)

    När jag var yngre hade jag en "bucketlist" med saker jag bara måste göra och som jag genomförde i ca 20-25-årsåldern. Nu har jag en 15-årsplan och blir jätteförvånad över att andra inte har det. Sedan behöver inte livet bli som den där planen, men det är liksom kul att ha den. Känns både tryggt och samtidigt intressant att se om det blir så eller om jag kommer på andra tankar.

    Men jag är verkligen inte en sådan person som blir störd på att planer ändras och impulsivitet. Det är.mer så att om jag kommer på att jag vill göra något så vill jag inte hålla på och vela utan göra slag i saken. Och det resulterar onekligen i en massa planer hit och dit.

  • Anonym (bäst ;))

    En nätt liten dröm... Jag vill bli bäst och mest välrenommerad i landet inom mitt yrke. En guru helt enkelt.

  • Anonym (Drömmaren)

    Jag har jättemånga! Går och drömmer mest hela tiden. En del har redan slagit in, har två barn och lever i ett lyckligt äktenskap i ett vackert hus. Starta eget är en dröm! En annan är att bli skådespelare. Behöver inte bli superkänd eller nåt utan drömmen är att kunna leva på att spela teater. Drömmer om att lära mig japanska. En massa annat oxå.

  • Anonym (Ghjff)

    Ett par drömmar har jag förverkligat

    - resa till Tibet

    - få barn

    - använda en del av föräldraledighet en till att resa runt på Nya Zeeland med litet barn

    - bo utomlands

    Ett par drömmar finns kvar

    - skriva en bok ( ja, jag med)

    - hitta ett charmigt hus med udda vinklar och vrår där mina barn kan växa upp

    - gå inkaleden i Peru

    - lära mig ett annat språk flytande

  • Anonym (petra)

    Ja, min enda livsdröm är att leva som skådespelare, och det kommer inte att ske. Så det är min största sorg, samtidigt.

  • Duckan

    Marathon har jag avverkat en gång, men vill köra en vända till och då på lite bättre (för mig) tid. Sen är jag klar med det
    Annars är nog min stora dröm att äga ett boende utomlands. Tycker inte om de långa vintrarna här i Sverige.

  • Stårschan

    Det räknas kanske inte som livsdröm, men mitt mål är i alla fall att se till att jag är i tillräckligt god fysisk form när jag blir pensionär för att kunna fortsätta gå på långvandringar, sova i tält, åka slalom mm. Det skulle vara tragiskt att äntligen ha tiden att göra vad man vill, men inte förmågan.

  • Anonym (Kärlek)

    Ja. Skriva en bok, byta bana till att jobba med marknadsföring och eget företag istället för att som nu mest tjäna samhället och ge bra service (dötrött på att bara le, ta skit och fullfölja andras kassa verksamhetsplaner, vill istället få vara den som kommer med idéerna och kan sätta dom till verket)
    Att få leva mer internationellt igen och knyta kontakter globalt.

  • Aniiee

    det var värst vad många bokförfattare vi hade här  då =P

    Och, ja, jag drömmer väl också om att ge ut en bok eller 12.....


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
Svar på tråden Har ni någon sorts livsdröm?