• Estrella81

    Äl efter missfall/skrapning?

    Hej alla!

    Vid KUB fick vi besked om att den lilles hjärta slutat slå vecka 8+2. Missfallet kom igång av sig själv 7/10 och jag skrapades för rester 8/10.

    Jag blödde i ca 1,5 v och har fram till idag haft positiva graviditetstester. Det syns ett väldigt svagt streck idag också, men borde snart vara negativt.

    Jag vill inget hellre än att bli gravid igen, helst nu direkt. Finns det någon som vet vad jag kan förvänta mig kommande veckor? Kommer jag få Äl eller blir det mens direkt? När ungefär kan man räkna med Äl, hur var det för dig? Tacksam för alla synpunkter! :)

    På bilden är blå Äl-test och rosa graviditetstest.

  • Svar på tråden Äl efter missfall/skrapning?
  • Anna29
    Estrella81 skrev 2017-10-22 14:07:33 följande:

    Hej alla!

    Vid KUB fick vi besked om att den lilles hjärta slutat slå vecka 8+2. Missfallet kom igång av sig själv 7/10 och jag skrapades för rester 8/10.

    Jag blödde i ca 1,5 v och har fram till idag haft positiva graviditetstester. Det syns ett väldigt svagt streck idag också, men borde snart vara negativt.

    Jag vill inget hellre än att bli gravid igen, helst nu direkt. Finns det någon som vet vad jag kan förvänta mig kommande veckor? Kommer jag få Äl eller blir det mens direkt? När ungefär kan man räkna med Äl, hur var det för dig? Tacksam för alla synpunkter! :)

    På bilden är blå Äl-test och rosa graviditetstest.


    Jag har inte behövt gjort något skrapning,  jag fick missfall i vecka 10 men allt kom ut av sig själv. Dock så när jag träffade Gynläkaren för att se att allt kommit ut så sa han det att det kan vara bra att vänta med att bli gravid typ 2 månader för att kroppen skall hinna ta igen sig. Men verkar ju vara många som blivit gravida på en gång efter missfallet och det har gått bra. Men dom där två månaderna är kanske för att ta det säkra före det osäkra antar ja. 
    Hoppas att du snart blir gravid igen! :) 
  • LukasVincent

    Fick missfall nr.2 i augusti förra året, plussade igen i september förra året och då gick det bra ????

    Så alla är ju olika. Jag tror inte att det finns några givna svar.

    Många lycka till!

Svar på tråden Äl efter missfall/skrapning?