• Halvhård

    Angående #MeToo och Sexstrejk

    Med anledning av att kvinnor börjat uppmana till sexstrejk de senaste dagarna på sociala medier:

    Jag är man, jag älskar kvinnor och jag älskar sex.

    Jag har alltid tyckt att lika rätt mellan könen på alla plan är en självklarhet.

    Jag har alltid tyckt att ?killsnack? med inslag av förminskande, förlöjligande och hånande av kvinnor samt förstorandet av männens rätt och behov är för djävligt.

    Trots detta är jag inte snäll...

    Jag vill påstå att orsaken till att jag ofta blir bitter, sur och arg inte handlar om min kvinnosyn utan om helt andra saker.

    För mig, och de flesta män och åtminstone vissa kvinnor, är ett tillfredsställande sexliv kittet som håller ihop ett förhållande och det som hjälper till att skapa lycka och längtan efter varandra i en vardag som kan vara långt ifrån hur man egentligen skulle vilja ha den.

    #MeToo-rörelsen är fantastiskt viktig men på vilket sätt skulle kvinnors sexstrejk göra redan djupt frustrerade män som mig gladare och mer förstående?

  • Svar på tråden Angående #MeToo och Sexstrejk
  • Anonym (Snorren699)

    Har missat denna uppmaning om sexstrejk, men vill säga att jag blev väldigt glad att läsa den här.

    Skönt att slippa ge sex!

  • Anonym (G)

    Tröttsamt att allt alltid ska handla om männen och deras behov och glädje...

  • Överste Senap

    Har sin partner börjat sexstrejka?

    Om inte, vad är ditt problem?

    Har själv missat uppmaningen till sexstrejk, låter kontraproduktivt. Hur omfattande är den?

  • Smecker
    Halvhård skrev 2017-10-22 17:57:37 följande:

    #MeToo-rörelsen är fantastiskt viktig men på vilket sätt skulle kvinnors sexstrejk göra redan djupt frustrerade män som mig gladare och mer förstående?


    Vad får dig att tro att det handlar om att göra dig och män som du gladare och mer förstående? Din frustration är väl ditt ansvar? Om hon känner för att hjälpa dig med den så är det upp till henne, känner hon inte för det så är det tråkigt men det är ingen rättighet att få tillgång till någon annans kropp.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Halvhård

    Vi har alla olika behov men tyvärr är det så att män ofta har större behov av sex och kvinnorna generellt större behov av kärlek.

    Ska man inte ta hänsyn till bådas behov vi en relation med syfte att båda ska bli glada och nöjda?

    Är det inte jämlikhet?

    Vad skulle sexstrejkande bidra med som är positivt?

  • Anonym (Lo)

    Har inte hört talas om sexstrejk och brukar vilja ha mer sex än maken så det vore ju knäppt. Däremot tycker jag att ALLA kvinnor omedelbart ska sluta ha sex när de inte vill, när de inte är kåta. Män som vill ha sex får försöka anstränga sig att tända kvinnan de vill ha sex med. Ja, sex är ett kitt i relationen. Samtidigt är ofrivillig sex något som dödar relationen.

  • Överste Senap
    Halvhård skrev 2017-10-22 18:09:51 följande:

    Vi har alla olika behov men tyvärr är det så att män ofta har större behov av sex och kvinnorna generellt större behov av kärlek.

    Ska man inte ta hänsyn till bådas behov vi en relation med syfte att båda ska bli glada och nöjda?

    Är det inte jämlikhet?

    Vad skulle sexstrejkande bidra med som är positivt?


    Förstår inte helt.

    Man ställer aldrig upp med sex om man inte vill. Har du de förväntningarna på henne så har du problem.

    Har ni så olika sexdrift får ni första prata med varandra och ev söka rådgivning. Funkar inte det så överväg att gå skilda vägar. Men förvänta dig aldrig att någon ska ställa upp på sex för din skull.
  • Anonym (G)
    Halvhård skrev 2017-10-22 18:09:51 följande:

    Vi har alla olika behov men tyvärr är det så att män ofta har större behov av sex och kvinnorna generellt större behov av kärlek.

    Ska man inte ta hänsyn till bådas behov vi en relation med syfte att båda ska bli glada och nöjda?

    Är det inte jämlikhet?

    Vad skulle sexstrejkande bidra med som är positivt?


    Varför är det alltid kvinnorna som ska ställa upp och göra uppoffringar?

    Tycker faktiskt att det är lite konstigt att män generellt klagar så mycket på att kvinnor inte är lika sugna på sex, men samtidigt vill de inte heller exempelvis ha p-piller för män, vilket hade lett till att många kvinnor fått sexlusten tillbaka om de sluppit denna biverkning från just p-piller... Och så får dessutom kvinnor skulden för att de har låg sexlust. Tack för den, liksom.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Snorren699) skrev 2017-10-22 18:00:08 följande:

    Har missat denna uppmaning om sexstrejk, men vill säga att jag blev väldigt glad att läsa den här.

    Skönt att slippa ge sex!


    Håller med och det finns gott om porr på nätet att runka till. Tungan ute
Svar på tråden Angående #MeToo och Sexstrejk