• Anonym (Självrannsakan)

    Mäns tystnad kring #metoo-kampanjen...

    Kan det bero på att de (skyldiga till trakasserier & övergrepp) är rädda för att människor, om de bekänner, skulle ta avstånd och frysa ut dem?

  • Svar på tråden Mäns tystnad kring #metoo-kampanjen...
  • Anonym (tystanden)

    Skulle misstänka det alternativt riktigt konflikträdda som inte vågar vädra sina åsikter inför andra män för att de är rädda för reaktionerna, att bli exkluderade eller nedslagna eller liknande.

    I programmet om manlighet på svt säger programledaren att eftersom det var 140 000 våldtäkter anmälda 2015, alla begådda av män, så betyder ju det att nästan alla känner minst en sådan?!

    Säger inte lite. Det är ju så konstigt hur alla dessa övergrepp som sker världen över non stop på kvinnor, varje dag man öppnar tidningen, sätter på tv`n...ändå känner aldrig någon en sådan man...mycket osannolikt.

    Som man hade jag skämts idag att vara tyst och inte stödja kvinnor. De är alla födda ur en kvinnas kropp, har förmodligen systrar flickvänner, döttrar, någon kvinnlig vän som råkat ut..att de inte bara självklart öppnar sina hjärtan och munnar är ett under. Tystnaden talar sitt tydliga språk.

  • Anonym (.)

    .....eller beror det helt enkelt på att de är helylle killar som inte är en del av problemet?

  • Dr Nail
    Anonym (tystanden) skrev 2017-10-23 00:20:56 följande:

    Skulle misstänka det alternativt riktigt konflikträdda som inte vågar vädra sina åsikter inför andra män för att de är rädda för reaktionerna, att bli exkluderade eller nedslagna eller liknande.

    I programmet om manlighet på svt säger programledaren att eftersom det var 140 000 våldtäkter anmälda 2015, alla begådda av män, så betyder ju det att nästan alla känner minst en sådan?!

    Säger inte lite. Det är ju så konstigt hur alla dessa övergrepp som sker världen över non stop på kvinnor, varje dag man öppnar tidningen, sätter på tv`n...ändå känner aldrig någon en sådan man...mycket osannolikt.

    Som man hade jag skämts idag att vara tyst och inte stödja kvinnor. De är alla födda ur en kvinnas kropp, har förmodligen systrar flickvänner, döttrar, någon kvinnlig vän som råkat ut..att de inte bara självklart öppnar sina hjärtan och munnar är ett under. Tystnaden talar sitt tydliga språk.


    Det där med antalet anmälda våldtäkter betyder inte mycket, om man tänker efter. Först och främst; anmälningar i sig är inga bevis på att dessa faktiskt skedde. Sen kan många av dem vara mot samma man av samma kvinna. Det kan komma in 100 anmälningar mot samma person FRÅN samma person, men varje sådan måste behandlas individuellt. Alltså skjuter statistiken i höjden.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (.) skrev 2017-10-23 00:21:14 följande:

    .....eller beror det helt enkelt på att de är helylle killar som inte är en del av problemet?


    Mitt i prick.
  • Anonym (D.D.)
    Anonym (tystanden) skrev 2017-10-23 00:20:56 följande:

    Som man hade jag skämts idag att vara tyst och inte stödja kvinnor. De är alla födda ur en kvinnas kropp, har förmodligen systrar flickvänner, döttrar, någon kvinnlig vän som råkat ut..att de inte bara självklart öppnar sina hjärtan och munnar är ett under. Tystnaden talar sitt tydliga språk.


    Man stödjer inte kvinnor genom att stötta den sjuka kvinnoroll som råder i dagens samhälle. I Sverige idag är det norm att kvinnan ska ta noll ansvar för sig själv och medvetet utsätta sig för farliga situationer, som leder till att hon blir utsatt för sexuella övergrepp förr eller senare.

    Att stödja kvinnan är att ta avstånd från den kvinnorollen och istället förorda en kvinnoroll som ger trygghet och normalt liv med schysst man och barn.
  • tripptrapptrull123
    Anonym (D.D.) skrev 2017-10-23 04:45:56 följande:
    Man stödjer inte kvinnor genom att stötta den sjuka kvinnoroll som råder i dagens samhälle. I Sverige idag är det norm att kvinnan ska ta noll ansvar för sig själv och medvetet utsätta sig för farliga situationer, som leder till att hon blir utsatt för sexuella övergrepp förr eller senare.

    Att stödja kvinnan är att ta avstånd från den kvinnorollen och istället förorda en kvinnoroll som ger trygghet och normalt liv med schysst man och barn.
    kan bara hålla med, allt jag kan tänka på är vad bill burr sa i en av sina standup-shows "nobody corrects them because they want to fuck them "  om man säger emot en kvinna så är man kvinnohatare och har "unken kvinnosyn" varför inte människosyn bara ?  ska vi inte kämpa för att alla ska bli behandlade väl ? varför är det ett eget uttryck när kvinnor är " offret "? helt sjukt om du frågar mig. Handlingar har konsekvenser, om jag väljer att ta upp min plånbok i ett område där det är mycket rån så hade jag känt mig jävligt dum om jag blivit rånad. Jag ser ingen skillnad med att välja att klä mig utmanande i ett område jag vet är osäkert och riskerar konsekvenser, är det ett brott ? självklart. men lite egenansvar måste man ha... vi är inte hjärndöda reptiler.
  • Postman
    Anonym (D.D.) skrev 2017-10-23 04:45:56 följande:

    Man stödjer inte kvinnor genom att stötta den sjuka kvinnoroll som råder i dagens samhälle. I Sverige idag är det norm att kvinnan ska ta noll ansvar för sig själv och medvetet utsätta sig för farliga situationer, som leder till att hon blir utsatt för sexuella övergrepp förr eller senare.

    Att stödja kvinnan är att ta avstånd från den kvinnorollen och istället förorda en kvinnoroll som ger trygghet och normalt liv med schysst man och barn.


    Ja faktiskt, så är det lite. Sen så är jag aldrig med på manifestationer vad det än månne vara. Känner att det liksom inget ger och stå på nåt torg och gapa och sen är jag alltid lite anti när det blir liksom en religös upplevelse och ve den som inte ropar halleluja, den ska omedelbart stenas.
  • Vadskamabtropå

    Vad är det du vill att ?män? ska säga? Varför vill du att män ska komma in och ta över ännu ett samtal? Är det inte bättre att män lyssnar och tar till sig för en gångs skull, istället för att komma med insmickrande skitsnack som ändå bara uttrycks i hopp om att få ligga...

  • Anonym (Linn)

    Min man tycker kampanjen är skitbra och det pratas om den på jobbet av män. Sen tycker jag tvärtom att en massa män är rasande över den och ska spy över "feminazis" på internet..

    Eller skriva under "I have". Eller ifrågasätta varför den bara är för kvinnor...

  • tripptrapptrull123
    Anonym (Linn) skrev 2017-10-23 07:27:44 följande:

    Min man tycker kampanjen är skitbra och det pratas om den på jobbet av män. Sen tycker jag tvärtom att en massa män är rasande över den och ska spy över "feminazis" på internet..

    Eller skriva under "I have". Eller ifrågasätta varför den bara är för kvinnor...


    som sagt... han säger inte emot för han vill fortsätta ligga med dig...
Svar på tråden Mäns tystnad kring #metoo-kampanjen...