• Aniiee

    Varför är bra relationer så tabu på det här forumet?

    Om man har ett bra förhållande trots småbarn så ljuger man.
    Om man har ett bra förhållande med samma person mer än 7 år så ljuger man.
    Om man har bra sex efter 35 så ljuger man.
    Om man har ett bra förhållande trots att ena partnen har en diagnos så ljuger man.
    Om man kan reda upp ett gräl på mindre en 3 månader så ljuger man.
    Om man gillar svärmor så ljuger man.
    Om man har barn som inte konstant konstrar så ljuger man

    Eller, gör man? 

    Hälsan tiger still, heter det, om om hälsa och hälsosamma relationer är mer tabu än en trekant på en söndag, så kanske det är dags för även hälsan att höja rösten.....


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Svar på tråden Varför är bra relationer så tabu på det här forumet?
  • Anonym (mellanmjölkslandet)

    Därför att människor måste ha något att klaga på för att förklä sitt eget missnöje i Janteland. Se bara hur dåliga relationer dissas här...GÖR SLUT, SKAFFA NÅN BÄTTRE!! Inte finns det nyanser i vår herres hage inte.... Svart eller vitt är medelsvenssons melodi:)

  • Fiona M

    Om folk tror att FL, med alla problem och knepiga tankegångar, på ngt sätt är ett tvärsnitt av befolkningen så är det nog ingen idé att försöka resonera logiskt med dem.

  • Aniiee
    Fiona M skrev 2017-10-23 16:46:03 följande:

    Om folk tror att FL, med alla problem och knepiga tankegångar, på ngt sätt är ett tvärsnitt av befolkningen så är det nog ingen idé att försöka resonera logiskt med dem.


    det är det förhoppningsvis ingen som tror....
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Aniiee
    Anonym (mellanmjölkslandet) skrev 2017-10-23 16:43:48 följande:

    Därför att människor måste ha något att klaga på för att förklä sitt eget missnöje i Janteland. Se bara hur dåliga relationer dissas här...GÖR SLUT, SKAFFA NÅN BÄTTRE!! Inte finns det nyanser i vår herres hage inte.... Svart eller vitt är medelsvenssons melodi:)


    Nyanser har nog aldrig varit människans starka sida.....
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Påven Johanna II

    Tycker man inte att ens barn är jobbiga ljuger man. Älskar man sina bonusbarn ljuger man. Gillar man makens ex-fru ljuger man. Är man inte svartsjuk så ljuger man. Skriker man inte åt sina barn (eller man) ljuger man.

    Och, inte att förglömma - om man ifrågasätter något som helst eller inte själv velat göra på det sättet så är man bitter och/eller avundsjuk. Oftast både ock. 

    BITTER OCH AVUNDSJUK!

    Kan handla om något väldigt tragisk. Kanske en svårt skuldsatt kvinna vars man slår henne och är otrogen. Hon tvingas med jämna mellanrum bo hos sin mamma som är en alkoholiserad narcissist som får trippla orgasmer när dotterns liv rasar vilket det gör mest hela tiden. Värmepumpen är trasig, hunden har fått rabies, bilen försvann i ett slukhål och försäkringskassan utreder dem för VAB-bedrägeri.

    Till och med i en sådant tråd kan man rätt som det är och med stort eftertryck bli anklagad för att vara bitter och avundsjuk. 

    Visar någon analen i HKT och man påpekar att den utsikten (insikten) inte står så högt på önskelistan är man förstås också bitter och avundsjuk trots att en selfie på sitt anus väl är möjlig att få till för alla som har någon typ av kamera. Att man inte skulle vilja visa rövhålet är otänkbart, man är helt enkelt bitter och avundsjuk. Eller:

    BITTER OCH AVUNDSJUK!

    De gillar sina versaler de där människorna. 

  • Aniiee

    Fler?


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
Svar på tråden Varför är bra relationer så tabu på det här forumet?