• Februaryflickan

    Vad gör ont under mitt vänstra revben?

    Hej hallå! Nu vet jag att man inte ska vända sig hit för sina fysiska problem men tro mig jag har varit hos minst 10 doktorer under två år.

    Jag har haft under längre tid problem med min mage, varit förstoppad många många gånger under en lång tid. Jag har tagit prover för allt känns det som.. O inget har varit avvikande. Jag har gjort en enkel rektoskopi som visade att jag hade en inflammerad tarm, ingen fortsatt utredningen där inte.

    Jag har tagit prover för blod i avföringen allt eftersom jag har en återkommande mörk avföring. Nu har jag för tillfället bara mörk avföring. Jag har en diffus smärta under vänster revben som är allmänt jobbig och som även kan kännas upp till vänster bröst.. Ibland krampar tarmarna rejält efter måltid.

    Nu är det såhär.. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra mer.. min senaste doktor sa att jag skulle dricka mycket vatten, äta mycket frukt och röra på mig.. O det gör jag någorlunda.. Det som oroar mig är smärtan under vänster revben.. Jag vet inte vad det beror på.. Så jag frågar er om ni har varit med om något liknande? Alla mina prover är bra så jag förstår inte vart smärtan kommer ifrån..

  • Svar på tråden Vad gör ont under mitt vänstra revben?
  • Aniiee

    Hypokondri?

    Inte för att dissa dig, men det kan ju vara så att du känner efter lite för mycket, om 10 läkare på 2 år inte hittat något alls.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Februaryflickan
    Tow2Mater skrev 2017-10-23 18:47:16 följande:

    För tarmkramperna provat undvika gluten, laktos?


    Har testat mig för båda det var negativt. 
  • Februaryflickan
    Aniiee skrev 2017-10-23 18:45:57 följande:

    Hypokondri?

    Inte för att dissa dig, men det kan ju vara så att du känner efter lite för mycket, om 10 läkare på 2 år inte hittat något alls.


    Jo ja jag är lite hypokondrisk.. men jag är ganska säker på att min smärta är riktig.. 
  • Tow2Mater
    Februaryflickan skrev 2017-10-23 18:49:12 följande:
    Har testat mig för båda det var negativt. 
    Tja, glutentest kan visa negativt fast du är intolerant.
  • Tow2Mater
    Februaryflickan skrev 2017-10-23 18:53:24 följande:
    Jag har inga sura uppstötningar
    Det behöver man inte ha.
Svar på tråden Vad gör ont under mitt vänstra revben?