• Värmland123

    Tant-kit till 30-åring, brainstorming sökes!

    Hej på er!

    Min fru fyller 30 år och jag har förutom en present hon önskat sig länge tänkt sätta ihop ett stereotypiskt tant-kit som anspelar på att hon fyller tant.

    Vad ska jag ha i det? Roligt om det är lite kreativt/genomtänkt. Mina idéer hittills:

    - Ärvd gungstol i dåligt skick som just nu står ute på logen. Tänkt renovera och fixa i ordning den.
    - Leopardtights
    - Sprit. Vad dricker pantertanter för sprit?
    - Garnnystan och synålar

    Tacksam för er input! :)
  • Svar på tråden Tant-kit till 30-åring, brainstorming sökes!
  • Fjäril kär

    Jag fick ett sånt nu när jag fyllde 40... Så jag tycker ju inte att 30 är tant..

    Stödstrumpor, iläggssulor, läsglasögon, rejäla trosor i bomull som går upp högt i midjan, en hälsotidning, vitaminburk och te från hälsokost.

  • Anonym (Eva)

    Alltså fylla 30 är inte tant. Skulle hon verkligen tycka en sån present är kul?

    Vill du ge nån mer mogen present med glimten i ögat kanske ett presentkort på nån hälsokostaffär kan vara en ide.

  • Värmland123

    ^ Tack för tipsen!

    Nä att fylla 30 är ju inte tant på riktigt men vi brukar skämta om det hemma och har den jargongen så ja, hon kommer tycka det är kul! Detta är ett kul komplement till hennes "riktiga" present.

  • Jemp

    Stödstrumpor, glasögon. Seniorvitaminer kanske? Pelargon.

    Förutsätter ju att hon tycker det är kul och att man väljer ut sådana saker hon inte använder normalt (jag älskar att virka, är gravid så stödstrumpor kanske snart blir aktuellt. Många använder glasögon)... Är 30 och hade sett humorn.

  • Ut o gå
    Värmland123 skrev 2017-10-24 10:58:21 följande:

    ^ Tack för tipsen!

    Nä att fylla 30 är ju inte tant på riktigt men vi brukar skämta om det hemma och har den jargongen så ja, hon kommer tycka det är kul! Detta är ett kul komplement till hennes "riktiga" present.


    Ok. Dåså!

    Stödstrumpor är ett måste. Årskort på någon kulturinrättning som museum eller konstmuseum (är ju dessutom kul på riktigt), läsglasögon, en dramaten-väska (kan du lägga hela kittet i), en tantsnuskbok.
  • linani

    Alltså jag tycker idén är gullig, men tycker inte du ska övergöra den.

    Oavsett jargong, SÅ roligt är det inte att sitta och plocka upp sak efter sak som bara är ploj... blir ju bara en massa skit att slänga

    Och vadå, leopardtights och sprit, vad känner du för tanter egentligen, haha?

    Jag skulle säga - fixa gungstolen, jättebra idé, gör den fin så kan ni ju faktiskt använda den sen! Och sen kanske bara ett par läsglasögon och typ, två nummer av tidningen Året Runt. Sen kan du lägga resten av pengarna på ett bra restaurangbesök.

Svar på tråden Tant-kit till 30-åring, brainstorming sökes!