• Koz85

    Barmatsmixer

    Hej!

    Jag är mamma till en 5 månaders tjej som precis börjat äta lite mat. Min undran är: behöver man en barnmatsmixer som tillagar och hackar mat? Jag har en ångfunktion på en annan maskin och matberedare . Kommer en specifik maskin vara användningsbar? Någon som har en och kan rekommendera isf?

  • Svar på tråden Barmatsmixer
  • Carambolan

    Nej, en helt vanlig matberedare eller mixerstav är mer än nog. I den mån du alls behöver mixa mat, en gaffel brukar räcka gott och väl. Eller ge barnet plockmat från start om du vill.

  • Kodia

    Finns det särskilda barnmatsmixrar??? *suckar lite*

    Jag använde vår vanliga matberedare mest, även om vi även hade stavmixer. I början gjorde jag storkok av grönsakspuréer, som jag sedan frös in i istärningslådor. Sedan gjorde jag "barnmat" med bara typ kött, potatis och morot, också ganska stora satser. Därefter började sonen äta mycket av vår mat, och då gjorde jag jättemycket mat när det var sådant som han kunde äta, och mixade allt som blev över för att spara till andra dagar. Till allt detta använde jag matberedaren. Jag mixade också havregryn (torra) som jag sedan micrade gröt av.

Svar på tråden Barmatsmixer