• Anonym (Tankar)

    Är det på g?

    Nu är det så att jag har 2 barn sedan tidigare men kommer inte ihåg ett skit om hur det startade. Va inlagd båda gångerna. Min första satte dom igång och andra hade jag öppnat mig utan värkar och va då öppen 4 cm innan dom bestämde sig för att hjälpa till och stack hål på hinnorna. Nu i 2 veckors tid har jag haft mensvärks liknande smärtor och sd samtidigt från och till. Nu dom senaste 4 dagarna har jag mest haft dom på kvällen/natten, har även nu börjat få riktiga kraftiga smärtor länge nedre delen av ryggen så jag inte kan röra mig. Har även ett enormt tryck neråt från och till så det känns som om jag behöver gå på toa. Är 37 fulla på lördag. Hade velat att den lille låg kvar iaf några dagar till. Han är välkommen tidigast onsdag då min mans och den yngsta sonens födelsedagar är över med kalas och allt. Kan tillägga att jag har varit väldigt lös i magen också dom senaste 3 veckorna. Speciellt på morgonen. Illamående från och till. Lite orolig då det isf blir första gången det sätter igång hemma.

  • Svar på tråden Är det på g?
  • Anonym (Tankar)

    Ingen som vet? Har nu haft en molande smärta i ryggen hela dagen som sedan gick över till en kraftig smärta så man bara vill gråta. Den höll i sig i ca 2-3 min.

  • fixaochdona

    Låter som att det är på gång men själv har jag gått så där ett par veckor och fått förklarat för mig att man som omföderska har en lättretlig livmoder och då kan det hålla på så där :)

  • Anonym (Tankar)
    fixaochdona skrev 2017-10-27 17:51:11 följande:

    Låter som att det är på gång men själv har jag gått så där ett par veckor och fått förklarat för mig att man som omföderska har en lättretlig livmoder och då kan det hålla på så där :)


    Usch då de vill jag ju inte ha en längre tid till. Den smärtan är fruktansvärd! När man har sådan smärta vill man ju att den lille ska komma ut som en bonus efteråt.
  • Anonym (Tankar)

    Idag känner jag mig väldigt lustig i kroppen. Kan inte riktigt beskriva det men det är precis som en sjukdomskänsla fast ändå inte. Molandevärk i hela kroppen typ. Magen är också väldigt rörig känner jag. Det är precis som om kroppen är redo eller nåt. Aldrig känt så här förut. Någon annan som har känt så och så har det vistat sig att det var dags?

  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Tankar) skrev 2017-10-31 10:57:36 följande:

    Idag känner jag mig väldigt lustig i kroppen. Kan inte riktigt beskriva det men det är precis som en sjukdomskänsla fast ändå inte. Molandevärk i hela kroppen typ. Magen är också väldigt rörig känner jag. Det är precis som om kroppen är redo eller nåt. Aldrig känt så här förut. Någon annan som har känt så och så har det vistat sig att det var dags?


    Ingen som har varit med om detta? Har pratat med bm och hon säger hela tiden att den är inget 8ch bla bla bla. Hon har typ sagt att det är inget hela min graviditet. Hon har även sagt att blodtrycket ser bra ut och så säger en annan att det har varit lite lågt, vet inte om jag kan lita på henne. Börjar bli trött på detta och då jag aldrig riktig har fått känna hur en förlossning startar själv är jag lite orolig och har så mycket tankar kring detta. Även väldigt nervös för att jag inte ska klara av det hemma.
Svar på tråden Är det på g?