• Anonym (Susanne)

    Är ni starka människor?

    Är ni starka som personer och målmedvetna?

    Jag fick i dag det till mig av min vuxna dotter, att jag är den starkaste hon känner. Satt och funderade sen och tänker att jo jag är stark.

    Hur ser ni på er själva?

    Har ni haft utmaningar i livet? Tänker att det såklart påverkar hur stark man tvingas vara och så.

  • Svar på tråden Är ni starka människor?
  • Anonym (Leila)

    Jo,jag uppfattas som stark och känner nog att jag är det också. Det är " livet" som har format mig till att bli den jag är. Tagit mycket ansvar över min situation och gjort "allt arbete" själv. Haft många motgångar som jag tagit mig ur,fått nya utmaningar och klarat av även dem. Är inte den som ger upp,är envis och har mål jag vill uppnå. Ber sällan om hjälp men även den starkaste behöver visa och våga vara svag och det är något jag har börjat att anamma mer och mer. Och det om något är att vara STARK tycker jag. Är även ensamstående på heltid så jag roddar allt ensam vilket också bevisar att jag måste vara stark.

  • Anonym (Man)
    Anonym (Susanne) skrev 2017-10-28 21:00:19 följande:

    Är ni starka som personer och målmedvetna?

    Jag fick i dag det till mig av min vuxna dotter, att jag är den starkaste hon känner. Satt och funderade sen och tänker att jo jag är stark.

    Hur ser ni på er själva?

    Har ni haft utmaningar i livet? Tänker att det såklart påverkar hur stark man tvingas vara och så.


    Jo, jag är stark. Ingen kan rubba mig.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Leila) skrev 2017-10-28 21:19:13 följande:

    Jo,jag uppfattas som stark och känner nog att jag är det också. Det är " livet" som har format mig till att bli den jag är. Tagit mycket ansvar över min situation och gjort "allt arbete" själv. Haft många motgångar som jag tagit mig ur,fått nya utmaningar och klarat av även dem. Är inte den som ger upp,är envis och har mål jag vill uppnå. Ber sällan om hjälp men även den starkaste behöver visa och våga vara svag och det är något jag har börjat att anamma mer och mer. Och det om något är att vara STARK tycker jag. Är även ensamstående på heltid så jag roddar allt ensam vilket också bevisar att jag måste vara stark.


    Stark och ensamstående. Hur rimmar det? Dog din man eller?

    En stark person håller ihop sin familj utan större problem. Eftersom styrkan attraherar partnern och barnen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Leila) skrev 2017-10-28 21:19:13 följande:

    Jo,jag uppfattas som stark och känner nog att jag är det också. Det är " livet" som har format mig till att bli den jag är. Tagit mycket ansvar över min situation och gjort "allt arbete" själv. Haft många motgångar som jag tagit mig ur,fått nya utmaningar och klarat av även dem. Är inte den som ger upp,är envis och har mål jag vill uppnå. Ber sällan om hjälp men även den starkaste behöver visa och våga vara svag och det är något jag har börjat att anamma mer och mer. Och det om något är att vara STARK tycker jag. Är även ensamstående på heltid så jag roddar allt ensam vilket också bevisar att jag måste vara stark.


    Att inte våga använda sig av andra är ett tecken på svaghet, inte styrka.
  • Abegayle70

    Jo, jag är stark. Har haft en del motgångar och utmaningar i livet, nu vid 46 år är jag starkare än någonsin.


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (Susanne)
    Anonym (Man) skrev 2017-10-28 21:23:41 följande:

    Stark och ensamstående. Hur rimmar det? Dog din man eller?

    En stark person håller ihop sin familj utan större problem. Eftersom styrkan attraherar partnern och barnen.


    På vilket vis kan inte en person vara stark och ensamstående?
  • Carambolan

    Jag är nog mer seg än stark Jag är sån som ganska lätt kan bryta ihop och grina och må python om livet varit tufft en dag, men när jag sovit på saken vaknar jag nästan alltid på toppenhumör och med ny energi. Är med andra ord inte "långsint" när det gäller att dras ner av motgångar.

  • Anonym (Susanne)
    Carambolan skrev 2017-10-28 21:35:39 följande:

    Jag är nog mer seg än stark Jag är sån som ganska lätt kan bryta ihop och grina och må python om livet varit tufft en dag, men när jag sovit på saken vaknar jag nästan alltid på toppenhumör och med ny energi. Är med andra ord inte "långsint" när det gäller att dras ner av motgångar.


    Men det är väl styrka? Att bara samla på sig känns bara dumt. Bryta ihop o komma igen ör bu bättre. Känner igen !
  • Anonym (Man)
    Anonym (Susanne) skrev 2017-10-28 21:34:26 följande:

    På vilket vis kan inte en person vara stark och ensamstående?


    För att han/hon missgynnas av det. En stark person hamnar i stark position. En svag person hamnar i svag position.

    Utmärkande drag för svaga människor

    * Bygger sin självbild på vad andra tycker om dem.

    * Attraherar inte människor och blir lämnade.

    * Använder inte sina kontakter för att nå sina mål.
  • Anonym (Mannen)

    Nej jag är nog en klen stackare. Visst jag har varit med om saker men jag vet inte om jag har blivit starkare för det.

    Jag lever dag för dag mest. Åker till min jobb och tillbaka och håller mig sen mest inne, har inga vänner eller nåt heller.

Svar på tråden Är ni starka människor?