Inlägg från: storstadspappa |Visa alla inlägg
  • storstadspappa

    pappan är inte intresserad av sonen.

    piink skrev 2017-10-28 22:22:27 följande:

    Hej!

    Pappan till våra son är inte intresserad av att hjälpa, dela, fråga om hur sonen har det och att anpassa.

    Det första är vi inte tillsammans och nu tar jag ensam hand om 4 mån son och bor 100 mil från honom. Jag handlar allt till barnet trots jag har dålig ekonomi medan pappan har bättre och ändå är han inte intresserad av att förstå och finnas för sonen oavsett vad. Det är ju hans son med och han ville behålla honom, även jag när jag var gravid. Så det är väl hans skyldighet också eller hur? Sen frågar han inte om hur sonen mår. Medan jag har gjort allt som har anpassat efter så det passar honom. Att resa till honom med sonen ändå trots vi inte är tillsammans. Jag har alltid tagit kontakt med honom tex när vi inte pratat nåt efter bråket är det alltid jag som ska försöka lösa och se till att sonen får sin pappa i hans liv också.

    Men nu orkar jag inte mer för han visar ingen intresse trots han säger att han vill vi ska flytta till honom och bo med honom men jag tycker vi funkar inte ihop så jag vill inte vara tillsammans med honom men ändå vara vänner för sonens skull. Men han är inte på samma plan. Verkar som han lägger bara fokus på mig och inte sonen. Sen nu har vi inte pratat 2 och halv veckor..
    borde jag fortsätta strunta i honom, gå vidare och ta ensam vårdnaden om sonen? Jag har försökt allt.. / förvirrad mamma.


    Ursäkta mej, men det här låter så dumt att jag inte kan låta bli att fråga hur du tänker....

    Pappan är inte intresserad av sonen" är rubriken.
    Du vill inte flytta närmre pappan, och du verkar tro att han kommer bli mer intresserad av sonen om du struntar i honom och söker ensam vårdnad..

    alltså,  stackars son.....
  • storstadspappa
    piink skrev 2017-10-30 16:13:06 följande:
    Nu låter det som att du inte riktigt läst vad jag skrev.

    Hör du verkligen vad du skrev de där?
    Det var jag som flyttade till honom, skaffade barn för han också ville det.
    Vad ska jag göra när han bara struntar i allt och visar noll intresse? Kan du berätta för mig vad FAN jag ska göra?

    Det är synd om sonen för han kommer förstå att hans pappa SKITER i honom. Vet du vad som är tur? Att han har sin mamma kvar..
    Du frågar om du ska fortsätta strunta i honom och söka ensam vårdnad. Det säger mer om dej än pappan. 
    Hur kan du tro att han skulle bry sig mer om du tar vårdnaden ifrån honom?
  • storstadspappa
    piink skrev 2017-10-30 23:38:32 följande:
    Ja för jag inte kan göra allt själv. Det handlar inte om mig utan sonen. Det är sonen som han inte bryr sig om, så varför ska sonen förtjäna en som inte vill finnas? Sen så verkar det alltid handla om förhållande för er killar när det inte handlar om det. Men jag blir illa tvungen att ta ensam vårdnaden för det ska bli stabilt och att sonen inte ska bli förvirrad. Hur jag kan tro att han skulle bry sig mer om jag tar vårdnaden om honom, så du menar att jag ska kämpa och kämpa för han ska börja bry sig?
    "varför ska sonen förtjäna en som inte vill finnas?"
    Bittra mammor som vill peta bort pappan ur barnets liv finns det gott om i detta land. Dessvärre backar samhället upp dessa mammor med 1000% att förvanda pappor till att endast vara en plånbok och försvinna ur barnens liv.

    Barn med frånvarande pappor löper mycket större risk att fara illa än barn som har tillgång till båda sina föräldrar, men det bryr du väl dej inte om det minsta.
Svar på tråden pappan är inte intresserad av sonen.