• MariiaF

    Behöver hjälp- olika testresultat

    Hej Alla!

    Jag skrev tidigare i en tråd med rådfråga om jag var gravid eller inte... fick svar att avvakta med att testa. Nu behöver jag hjälp igen från er kloka .

    Jag har inte haft min riktiga mens sedan i aug. Den 28 sept fick jag rödblandade flytningar i tre dagar och har haft oskyddat sex sedan i augusti. Harr testat då och då sedan dess och möjligen anat ett streck, dock så otroligt svagt min man kunde knappt se strecket. I fredags testade jag dock med babyplan digital och fick pregnant vilket jag o min man blev så glada över och skulle kontrolltesta imorse med apotekets egna men kan inte se ngt tydligt där ... möjligen ana men nej.

    Kan man få fel positivt på digitalt test? Kan det vara så att man producerar så låg nivå av hcg?

    Jag har molande mensvärk, tydliga blodådrar på brösten och utebliven mens. Har varit gravid 2 ggr innan och känner igen symptomen men då plussade jag med båda barnen ca ett par dagar efter bim och det var tydligt.

    Jag ska ringa min barnmorska idag för att få komma dit iallafall, men tänkte höra om ni har erfarenheter? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Behöver hjälp- olika testresultat
  • lilaemma
    MariiaF skrev 2017-10-30 06:31:48 följande:

    Hej Alla!

    Jag skrev tidigare i en tråd med rådfråga om jag var gravid eller inte... fick svar att avvakta med att testa. Nu behöver jag hjälp igen från er kloka .

    Jag har inte haft min riktiga mens sedan i aug. Den 28 sept fick jag rödblandade flytningar i tre dagar och har haft oskyddat sex sedan i augusti. Harr testat då och då sedan dess och möjligen anat ett streck, dock så otroligt svagt min man kunde knappt se strecket. I fredags testade jag dock med babyplan digital och fick pregnant vilket jag o min man blev så glada över och skulle kontrolltesta imorse med apotekets egna men kan inte se ngt tydligt där ... möjligen ana men nej.

    Kan man få fel positivt på digitalt test? Kan det vara så att man producerar så låg nivå av hcg?

    Jag har molande mensvärk, tydliga blodådrar på brösten och utebliven mens. Har varit gravid 2 ggr innan och känner igen symptomen men då plussade jag med båda barnen ca ett par dagar efter bim och det var tydligt.

    Jag ska ringa min barnmorska idag för att få komma dit iallafall, men tänkte höra om ni har erfarenheter? Tack på förhand!


    Falskt positivt på digitalt tror jag inte på. Däremot kan det ju vara så att det är så låga hormoner för att det inte utvecklas som det ska... Håller tummarna för att det bara är tidigt.
  • MariiaF

    Tack! Ringde barnmorskan igår och hon hade samma teori. Antingen blivit senare gravid än beräknat eller ett pågående missfall, tiden får utvisa. Jag fick iallafall tid för hälsoosamtal och inskrivning utifall det visar sig starkare . Jag skulle ta ett test till om ett par dagar för att se hur det utvecklas. Hoppas ju som sagt på tidig graviditet!

  • MariiaF

    Uppdatering igen... i tisdags gjorde jag nytt digitalt test som också visade pregnant och i samma veva en sticka från rfsu där man kunde ana ett streck om man vred och vände. Har ett clearblue liggandes hemma med veckoindikator som jag tänkte ta i helgen. Det borde visa minst 3+ om det utvecklas som det ska. Vi får se hur det går och kan bara hoppas iallafall. ?

  • Krusbärskompott
    MariiaF skrev 2017-11-03 06:39:03 följande:

    Uppdatering igen... i tisdags gjorde jag nytt digitalt test som också visade pregnant och i samma veva en sticka från rfsu där man kunde ana ett streck om man vred och vände. Har ett clearblue liggandes hemma med veckoindikator som jag tänkte ta i helgen. Det borde visa minst 3+ om det utvecklas som det ska. Vi får se hur det går och kan bara hoppas iallafall. ?


    Varning för clearblue m veckoindikator! De visar ofta fel och skapar jättemycket oro i onödan. Finns hur många trådar som helst här inne om det.
  • lilaemma
    MariiaF skrev 2017-11-03 06:39:03 följande:

    Uppdatering igen... i tisdags gjorde jag nytt digitalt test som också visade pregnant och i samma veva en sticka från rfsu där man kunde ana ett streck om man vred och vände. Har ett clearblue liggandes hemma med veckoindikator som jag tänkte ta i helgen. Det borde visa minst 3+ om det utvecklas som det ska. Vi får se hur det går och kan bara hoppas iallafall. ?


    Inte skulle det väl visa 3+ redan? När fick du första plusset?
  • MariiaF

    Oj då... inte visste jag att clearblue ger felaktiga resultat... då kanske man ska ta och dubbelkolla med annat test.

    Första plusset fick jag otroligt svagt på en vanlig rfsu sticka i mittev av oktober och dem digitala testerna ovan i slutet av oktober, men som sagt kan ju ha haft ägglossning senare också och spökplus tidigare. Ska till barnmorskan på onsdag så får vi se vad hon säger. Jag har inte fått någon blödning eller så ännu iallafall och två digitala plus men vet inte om jag litar på dessa...? I och med negativa test parallellt. Vi får se och jag uppdaterar!

Svar på tråden Behöver hjälp- olika testresultat