• LB2016

    Tips på bra hundleksaker?! Som håller länge?

    Har en staffe på snart 1 år som äter upp allt på 5 min. Spelar ingen roll vad jag köper, tar 5 min och det är borta.

    Så har någon några tips på bra leksaker som åtminstone håller lite längre? Och som inte är dåligt för hunden ifall han får i sig en liten bit? Då han förmodligen får i sig något litet varje gång. Det ända hittills som hållt lite längre är boll, men är så rädd om hans tänder.

    Och ni som haft hundar som ätit allt hur har ni tagit bort beteendet? Har blivit av med bl.a. fjärrkontroller, iPad, mattor, skor m.m. (Det mesta har han dock ätit när han varit själv, håller på och lär honom sitta hemma själv).

    (Och jo jag försöker och tar bort allt värdefullt, men ibland så glömmer man något så litet som fjärrkontroll tex).

  • Svar på tråden Tips på bra hundleksaker?! Som håller länge?
  • LB2016
    EmberEyes skrev 2017-10-30 13:06:47 följande:

    Just för tugg tycker jag att Kong är överlägsna.


    Okej ska ta och kika på det, har haft en riktigt hård boll som flöt i vatten, köpte den hos vet. Trodde aldrig att han kunde bita sönder den, gummit såg inte ut som om man kunde bita av det. Men den är borta..

    Vilken hund har du?
  • Anonym (mn)

    Säger också Kong. De håller inte för alltid, men länge. Det finns olika varianter, vi köper Kong extreme (den svarta) i en ganska stor storlek till vår staffe. De mindre och färgglada modellerna håller inte alls lika bra.

     

  • Aniiee

    Om hunden behöver något att just tugga på så är det väl bättre att köpa riktiga ben.

    Annars håller jag med om att Kongs prylar är väldigt bra.


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • EmberEyes
    LB2016 skrev 2017-10-30 14:47:17 följande:
    Okej ska ta och kika på det, har haft en riktigt hård boll som flöt i vatten, köpte den hos vet. Trodde aldrig att han kunde bita sönder den, gummit såg inte ut som om man kunde bita av det. Men den är borta..

    Vilken hund har du?
    Har ingen hund själv just nu.

    Den svarta har jag gett till hundar av varierande ålder och olika raser, bl. a. briard, riesen schnauser, schäfer, rotweiler, golden, labbe, staffe, rodesian ridgeback, boxer m. fl. (ber om ursäkt för dålig stavning.... ). De brukar vara ca ett år innan de är söndertuggade och behöver bytas ut (hos mina bekantas hundar).
  • hejnina

    Everlasting treat ball! Kul både med och utan treat i, tycker våra hundar. Vi hade en hund som hade sönder alla leksaker i en rasande fart men den där bollen höll för flera, flera års lek.

  • Anonym (mn)
    Aniiee skrev 2017-10-30 15:36:34 följande:

    Om hunden behöver något att just tugga på så är det väl bättre att köpa riktiga ben.

    Annars håller jag med om att Kongs prylar är väldigt bra.


    Varför är det bättre att köpa riktiga ben?
  • Aniiee
    Anonym (mn) skrev 2017-10-30 16:01:47 följande:
    Varför är det bättre att köpa riktiga ben?
    Tja, de håller ett tag, är billiga at köpa, bra för tänderna (om hunden inte har problem-tänder, förstås), tränar magen (tarmfloran mår bra av märgen, sägs det), och, även om jag inte supergillar just det argumentet, det är naturligt. Beroende lite på hur benet ser ut så tränar de hjärnan också, när hunden försöker få ut det sista av märgen.

    Men nu menar jag alltså riktiga ben, och inte ihoprullad, blekt skosula.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
Svar på tråden Tips på bra hundleksaker?! Som håller länge?