Inlägg från: 33villbligravid |Visa alla inlägg
  • 33villbligravid

    Vi som är på försök 8 med första barnet

    Haloj! Hänger på. Egentligen på försök 6. Plussade på försök fem men fick ett missfall i vecka 11. Är nu på CD 11 efter missfallet och har haft superstarka äl känningar MEN fick just fortfarande plus på gravtestet så knappast ÄL ändå ...

    Nåja - vi ser vad som händer :) Noterar här finns andra med MF i bagaget, hur snabbt kom er ÄL/mens igång efter MF?

    Heja alla :)

  • 33villbligravid
    Lantisbarn skrev 2017-10-31 16:11:39 följande:

    Hej vi är på försök 10 minst med två missfall i bagaget men vill gärna var med här i gruppen oxå. Vi slutade med ppiller i sep 2016 gravida i mars missfall i v.7 och sen gravida igen i juni o missfall igen i v.7. I oktober hade jag jag utebliven ägglossning så mensen var 10 dagar sen.. men nu är den förbipasserad så nu är vi igång igen o väntar på att ägglossningen ska ske nu i nov så hoppas att det tar sig o vill stanna <3 första barnet för oss båda :)


    Välkommen! Supertrist med missfallen :/ Har du fått någon klarhet i vad de kan bero på? Jag är skitnojig att ska få missfall på nytt om blir gravid, men eftersom mitt missfall var rätt sent, vecka 11 + 5 påstår läkarna att risken är väldigt liten att det upprepas. Teorin är att moderkakan satt på dåligt ställe och började blöda och lossnade ... 

    Jag trodde ju hade ÄL supertidigt efter mitt missfall nu i slutet av oktober, men nu mräker jag att det inte är äl-flytningar utan rosa flytningar så antagligen fortfarande missfallet som blöder ut. Helvete också. Vill bara få kroppen tillbaka i normaltillstånd asap!
  • 33villbligravid

    Hej!

    Älskar positivitetstänkandet :D Vi har följande kul saker att se fram emot:

    - Resa till thailand i december
    - Kompis födelsedagsfest om ett par veckor
    - Att jag snart kan komma igång med träningen som normalt
    - Relativt bra flyt på jobbet

    Sedan tror jag inte man kan förstöra sina chanser genom att ha för mycket sex om mängden spermier är normal. Är risken att det liksom blir utspätt? 

    Jag försöker få till ligg just vid äl och före (som jag nu inte har ngn aning om när det är) men annars tänker jag vi ligger när vi har lust. Vi är ännu rätt nykära så blir ganska ofta när vi ses, men sedan bor vi inte ihop och har en del arbetsresor så kan vara svårt att tajma äl ändå  ..

  • 33villbligravid
    Elliot1 skrev 2017-11-01 13:10:04 följande:
    Härligt med Thailandsresa alltså! Vi har också en resa att se fram emot, men den är först i januari.. Hoppas verkligen på ett plus innan dess. Har dock gått i tankarna att ta en paus från bebisgörat om det inte blir något i november. Njuta av allt mat och dryck när man är bortrest.. Samtidigt som en bebis är 1000ggr mer värt en några glas vin. Får se helt enkelt :)

    Det var jag som skrev det där med att man inte ska ligga för ofta. Det står på endel hemsidor etc att mängden spermier vid utlösning blir för liten om det sker för ofta, att det liksom inte hinner produceras nya.. Men på andra sidor står det tvärtom, ju mer sex desto större chans liksom. Vi kör på det sistnämnda denna gång ;)
    Ja, är faktiskt lite kluven till om vill vara gravid redan inna resan. Det bästa skulle vara om ÄL inföll under resan tycker jag, så hoppas på att min cykel kommer igång just så :)

    Jaja, alltid är det ngt man ska oroa sig för. Ligga för lite/ligga för mycket ... Känns liksom biologiskt bakvänt att man kan ligga för mycket för att bli gravid, men kanske den faran också finns. Lycka till med ert marathon ;) 
  • 33villbligravid

    Hmmm... min kropp är helt knasig ny. Var typ blödnngsfri i en vecka men nu blöder jag rejält igen. Ingen aning om det är missfallet fortfarande eller om det är typ mens... hade MF för två veckor sedan. Ja, ja bara att vänta ut det hela ...

    Trevlig helg alla!

  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-11-03 17:09:35 följande:
    Hmm lustigt! Tempar du annars eller kommwr du gå på äl symptom sen när du tror äl är?

    Trevlig helg!
    Hej!

    Jag brukar ha så regelbunden cykel att bara den kommer igång igen så tänker jag köra på kalender bara ett tag tror jag.

    Vi har kanske lite omvänt problem än många med sexet. Jag tror vi kan ha helt för mycket sex för vi kan lätt ha sex flera gånger per dag då vi är tillsammans (lyxproblem jag vet) så nu börjar jag noja över att spermierna kanske blir för få/inte hinner utvecklas emellan ...

    Sedan vill jag bara påpeka att jag blev gravid på försök 5 före missfallet och har flera kompisar som blivit gravida på försök 6,7 eller mer. Också en som tre gånger blivit gravid direkt/i misstag men med barn nr 2 fick försöka över ett halvt år så det kan vara olika från gång till gång också ! Frågade också gyn om det där att många verkar bli gravida månaderna 1-3 men hon sa att slumpen har så stor betydelse att det inte går att mäta (hon menade att äggen inte är bra alla månader och det mest är tur vilka månader det är ett bra ägg).

    LillaAw: jag tror du är gravid, mina första positiva test såg ut just så där då jag plussade :)
  • 33villbligravid

    Hej på er!

    Har eventuellt haft ÄL på veckoslutet om jag räknar med ca 2 veckor sedan MF-blödningen slutade. Dock inga symptom alls så vet nog inte hur min kropp funkar just nu.

    Har haft sex fre, lö och sö sammanlagt sex gånger, så tror vi har det covered på den fronten ;) Däremot har jag börjat fundera på om a) spermiekvaliteten inte hinner bli tillräckligt bra och b) själva satsen blir mindre per gång när man har sex ofta, kan det månne påverka?

    Nåja, känner faktiskt ingen hets eftersom varken har koll på ÄL eller cykel för tillfället. Tänkte testa om mensen inte dykt upp om ett par veckor. 

    Ha en bra vecka alla!

  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-11-13 20:34:55 följande:

    Ni som fortf väntar på icke mens, när har ni bim? Jag har 23/11


    Jag räknar med BIM senast 26.11. Idag börjar Jag redan få lite molvärk i ryggen så tror kan få mens betydligt tidigare också!
  • 33villbligravid

    Hej på er!

    Har en deppdag idag. Fattar verkligen inte vad kroppen håller på med. Fick en liten blödning/rosa blödning på förmiddagen och tänkte mensen kanske redan är på gång. Skulle vara exakt 26 dagar efter missfallet så i så fall hade jag ju kommit igång som en klocka. 

    Nu dock inget mer och känner mig inte alls i kroppen som före mens. Humöret är dock precis som vanligt före mens. Deppar, är irriterad och livet känns jobbigt.

    Nåja, bara att rycka upp sig! Ha det bra alla :)

  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-11-14 15:56:56 följande:
    Tråkigt när kroppen lever sitt eget liv.. vill inte verka alltför dum men är det omöjligt med nidblödning? Iomed att du verkar haft äl denna månad? Ingen aning annars va 16 d kan va :/
    Ja - alltså tanken har slagit mig och totalt omöjligt är det ju inte. Men sen så vill man ju inte få upp hoppet bara för att bli besviken några dagar senare ...Så vågar inte hoppas :)
  • 33villbligravid
    33villbligravid skrev 2017-11-14 16:54:50 följande:
    Ja - alltså tanken har slagit mig och totalt omöjligt är det ju inte. Men sen så vill man ju inte få upp hoppet bara för att bli besviken några dagar senare ...Så vågar inte hoppas :)
    Sedan är jag dessutom kass i magen, vilket alltid är före mens, så tror den dyker upp när som ...

    Det goda med det är ju att humöret ofta sedan blir bättre :)
  • 33villbligravid
    Elliot1 skrev 2017-11-14 17:57:33 följande:

    Har igår och idag haft en del mensvärk.. Men fortfarande några dagar kvar till mens. Tog ett testa tidigt-test från Apoteket som var negativt. Så nu är hoppet ute även för denna månad :( Vet inte om jag orkar en månad till just nu. Det enda jag tänker på nu är att jag var gravid för ett par månader sen och besvikelsen över att det inte funkar igen :(


    Äsch! Förstår känslan :/ Allt hopp är ju inte ännu ute för denna månad, men vet hur det känns. Jag tror du (och jag) ändå kan trösta oss i det att vi blivit gravida en gång redan. Det går alltså - också om det kan ta tid! Sköt om dig :)
  • 33villbligravid
    LillaAw skrev 2017-11-15 10:24:34 följande:

    Har fått svar på spermatest som såg sådär ut. Va precis på gränsen kring vad som räknades som normalt. Man ska ha >20 milj i koncentration och det va 21. De flesta har väl runt 65 milj. Rörligheten ska va >50% och den va 40% så ganska lite spermier i kombination med rätt dålig rörlighet. Det är förmodligen därför det inte går.


    Trist! Men kanske skönt att få en förklaring också? 
  • 33villbligravid
    geellaa skrev 2017-11-15 22:36:44 följande:

    Hejsan, hoppar in här.

    Har försökt ett tag nu men jag tror att detta är enda gången vi prickat äl (9/11) , Bim 24/11. 

    Det har bränts och haft stickningar i tjejmagen, även illamående samt ömma bröst,,,, är det för tidigt för att känna några symptom eller kan det vara någonting på g??


    Hej! Nej, tror inte är för tidigt. När jag plussade hade jag alla världens symptom genast efter ÄL.

    Själv undrar jag vad som händer i kroppen. Tror mensen ska köra igång hela tiden. Hade en rosa flytning i förrgår på förmiddagen och en ny igårkväll. Brukar aldrig ha så utan mensen brukar komma igång ganska pang på bara ... Jaja, bara vänta och se. Kaaanske tar ett gravtest imorgonkväll om läget inte utvecklats ... 
  • 33villbligravid

    Hmm.. lite rosa flytning igen ikväll, men inget mer än. Gravtest visar så här. Tycker ser ngt svagt, men undrar om är hcg efter MF som spökar ...

  • 33villbligravid
    Elliot1 skrev 2017-11-16 23:53:38 följande:

    Fick precis mens.. Har känt det på mig men ändå sjukt besviken :(


    Äschäschäsch :/ Jättetrist!
  • 33villbligravid

    Nåja! Nu tror jag mensen är igång, drygt en månad efter missfallet. Blev då inget plus direkt i alla fall, men för en gångs skull så känns det helt ok med mens. Då är ju kroppen tillbaka i cykeln igen åtminstone!

  • 33villbligravid
    vill2017 skrev 2017-11-23 08:54:41 följande:

    Ser ni ett streck?


    Jag ser! Men ta ett test med röd färg. Har förstått de spökar mindre :) Håller tummarna!

    Min "mens" kom av sig igen. Fattar nada mensvärk, röda flytningar igår och nu igen bara mensvärk ...
  • 33villbligravid

    Äsch! Har småblött från och till sedan tisdag för snart två veckor sedan, men nu känns det som mensen drar igång på riktigt. Åtminstone värker det och blöder mer.

    Räknar jag rätt betyder det ÄL för mig dagen då vi reser till Bangkok. Hade hoppats på ÄL under semesterveckan men får väl försöka ligga redan före ;)

Svar på tråden Vi som är på försök 8 med första barnet