• CJsve

    Fråga kring Hovslätt i Jönköping

    Hej,

    Jo det är som så att vi kollar efter boende i, eller runt Jönköping och har fått ett erbjudande på en 6 rum och kök i Hovslätt.


    Nyfiken som man är kollade man lite på nätet på området men nästan alla inlägg var flera år(5-10) gamla och det verkade rå delade meningar kring området i sig.


    Därför tänkte jag fråga om det finns någon här med god insikt kring Hovslätt, är det ett bra ställe för småbarnsfamiljen att växa upp i? För/nackdelar? 


    Djupt tacksam för svar!

  • Svar på tråden Fråga kring Hovslätt i Jönköping
  • gahadas

    Är väl OK. Inte hört nåt därifrån på länge heller i och för sig. Skulle hellre bo i Bankeryd helt ärligt.

    Bara man undviker Råslätt så :)

  • Pedalen

    Hovslätt är trevligt, nära natur och lagom avstånd till stan. Bra förbindelser med buss och tåg. Trevlig öppen förskola också.
    Österängen, Råslätt och Öxnehaga är mer miljonprogram-områden, vilket har sin charm men kanske inte med små barn.

  • gahadas
    Pedalen skrev 2017-10-31 19:44:13 följande:

    Hovslätt är trevligt, nära natur och lagom avstånd till stan. Bra förbindelser med buss och tåg. Trevlig öppen förskola också.
    Österängen, Råslätt och Öxnehaga är mer miljonprogram-områden, vilket har sin charm men kanske inte med små barn.


    Charm vet jag inte. Råslätt ser ju ut som Prypjat när man åker förbi
  • Pedalen
    gahadas skrev 2017-10-31 21:51:26 följande:
    Charm vet jag inte. Råslätt ser ju ut som Prypjat när man åker förbi
    Husen på Råslätt är inte vackra, men området är trevligt med lekplatser och planteringar, levande centrum och stort engagemang i föreningar och ideella organisationer. De boende jag känner trivs bra där!
  • CJsve
    Pedalen skrev 2017-10-31 19:44:13 följande:

    Hovslätt är trevligt, nära natur och lagom avstånd till stan. Bra förbindelser med buss och tåg. Trevlig öppen förskola också.
    Österängen, Råslätt och Öxnehaga är mer miljonprogram-områden, vilket har sin charm men kanske inte med små barn.


    Det gamla "dåliga ryktet" ligger inte kvar då? 


    Tänker på flera år gamla trådar man läst där somliga sagt att Hovslätt


    "inte har ett gott rykte" - Vad man nu menar med det egentligen.

  • Pedalen
    CJsve skrev 2017-11-01 21:56:34 följande:

    Det gamla "dåliga ryktet" ligger inte kvar då? 


    Tänker på flera år gamla trådar man läst där somliga sagt att Hovslätt


    "inte har ett gott rykte" - Vad man nu menar med det egentligen.


    Jag hör sällan nåt dåligt om Hovslätt, möjligen finns det nåt område som betraktats som "sämre", men överlag hör man positiva saker. Var i Hovslätt har ni fått bostad?
  • Cadencee

    Är det på branten i hovslätt skulle jag säga sådär. Nu är de visserligen ny hyresvärd där sen förra året så förhoppningsvis blir det bättre där nu än förr :)

Svar på tråden Fråga kring Hovslätt i Jönköping