• Kallebibliotekarie

    Områden i Borås (Kristineberg)

    Hej,


    Jag och min sambo söker för närvarande lägenhet i Borås och håller därför på att reka områden för fullt. Vi har fått en ganska god bild av staden, vilka områden som hade varit lämpliga för oss och vilka som kanske passar mindre bra.


    Vi vill bo lugnt och tryggt för oss och (i synnerhet) våra hundar. Ett område där åsikterna går isär (och har några år på nacken) är Kristineberg (Lars kaggsgatan). Vad säger forumet om det?


    I övrigt har söker vi i princip överallt utöver Hässleholmen, Boda, Hulta, Norrby och Sjöbo (enligt ganska enhälliga omdömen från olika forum och personer).


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Områden i Borås (Kristineberg)
  • Anonym (F)
    Kallebibliotekarie skrev 2017-11-01 13:05:21 följande:
    Någon särskild anledning?
    Av samma anledning ni vill undvika de andra områdena du nämner i trådstarten. Det är inget idealiskt ställe att bo på. Det är inte Kristineberg som helhet som är särskilt dåligt utan mest Lars kaggsgatan i sig som inte är så bra.
  • Author7

    När jag pluggade i borås bodde jag mesta dels i centrum men på senare år blev det först Östermalm och sen Bergsäter. Borås är en väldigt härlig stad och vill gärna flytta dit igen. 

    Både Bergsäter och Östermalm  är väldigt centrala och lugna områden. Framför allt Bergsäter med mycket skog och villor om man vill komma bort från stimmer från staden men ändå inte vara så långt ifrån staden. 

    När det gäller Kristineberg så har jag varit på besök där många gånger hos mina kompisar och jag tycker det verkar vara ett mysigt område. Det verkar vara ganska så lugnt och även om det är en bit från centrum så är ju kollektivtrafiken  väldigt bra i Borås. 

  • Anonym (Boråsare)

    Lars kagg skulle jag undvika. Finns ställen på sjöbo som jag mkt heller skulle bo på än lars kagg. Bor mycket skumt folk där.

Svar på tråden Områden i Borås (Kristineberg)