• Svar på tråden Vita män är den mest förtryckta gruppen i världen
  • KimB87

    Håller med. Snart är de ett brott att vara en vit man så som samhället utvecklas 

  • poppa01
    KimB87 skrev 2017-11-02 08:27:33 följande:

    Håller med. Snart är de ett brott att vara en vit man så som samhället utvecklas 


    det är vänsterns fel .
  • cb66

    Jag tror att din autocorrect inte funkar, det stavas "privilegierad"

    och du har helt rätt vita män födda efter andra världskriget är den mest privilegierade gruppen i historien.

  • Femhenist
    cb66 skrev 2017-11-02 08:55:28 följande:
    Jag tror att din autocorrect inte funkar, det stavas "privilegierad"

    och du har helt rätt vita män födda efter andra världskriget är den mest privilegierade gruppen i historien.

    Hmm... Jag slår upp privilegiera i SAOB och där står det:


    Bevilja, ge, tilldela någon privilegium

    Så vilka privilegier har män blivit tilldelade? Tänker du på privilegier som:
    - att fram till 2010 har haft rätten att offra ett år av sitt liv i försvaret?
    - att INTE få statligt stöd för att enkönat organisera sig?
    - att få förhuden bortskuren som spädbarn?
    - att inte få söka en hel del utbildningar som endast är tillgängliga för kvinnor?

    Förklara gärna så att jag förstår vad du menar.

  • Femhenist
    cb66 skrev 2017-11-02 08:55:28 följande:
    Jag tror att din autocorrect inte funkar, det stavas "privilegierad"

    och du har helt rätt vita män födda efter andra världskriget är den mest privilegierade gruppen i historien.
    ...eller tänker du kanske "privilegier" när du ser på mäns överrepresentation när det gäller:
    - ofullständiga betyg i skolan
    - arbetslöshet
    - missbruk
    - kriminalitet
    - självmord
    - förtida död
    - hemlöshet
    - dödsolyckor på arbetet
  • cb66

    Stackars er - det är verkligen synd om er, vita män har förföljts, jagats, hindrats att få jobb, blivit dödade för sin hudfärg, blivit dödade för sin heterosexualitet, blivit brända på änkabål, blivit utnyttjade som barnslavar, blivit utnyttjade som barnsoldater, blivit utnyttjade i sexhandeln, blivit våldtagna, blivit bortaborterade med virknål på grund av sitt kön, blivit dödade direkt efter födsel på grund av sitt kön

    Jämfört med en nyfödd flicka i Indien eller ett svart barn i Kongo så ser jag tydligt hur oerhört förtryckta ni är.

  • K Kalle
    Femhenist skrev 2017-11-02 09:29:45 följande:
    ...eller tänker du kanske "privilegier" när du ser på mäns överrepresentation när det gäller:
    - ofullständiga betyg i skolan
    - arbetslöshet
    - missbruk
    - kriminalitet
    - självmord
    - förtida död
    - hemlöshet
    - dödsolyckor på arbetet
    Vad beror detta på?
  • Femhenist
    cb66 skrev 2017-11-02 09:46:54 följande:
    Stackars er - det är verkligen synd om er, vita män har förföljts, jagats, hindrats att få jobb, blivit dödade för sin hudfärg, blivit dödade för sin heterosexualitet, blivit brända på änkabål, blivit utnyttjade som barnslavar, blivit utnyttjade som barnsoldater, blivit utnyttjade i sexhandeln, blivit våldtagna, blivit bortaborterade med virknål på grund av sitt kön, blivit dödade direkt efter födsel på grund av sitt kön

    Jämfört med en nyfödd flicka i Indien eller ett svart barn i Kongo så ser jag tydligt hur oerhört förtryckta ni är.
    Även om nu TS skriver om "världen" (det på många platser finns ett odiskutabelt och enormt förtryck av kvinnor) så är väl ändå det relevanta för oss som lever här och nu hur det är i lilla Sverige idag.
  • Femhenist
    K Kalle skrev 2017-11-02 09:55:05 följande:
    Vad beror detta på?
    Ja du, vad beror det på att så få kvinnor läser till ingenjörer, jobbar som brandmän, jobbar deltid i lågavlönade branscher utan karriärmöjligheter och bara har författat 10% av alla artiklar på wikipedia? 
Svar på tråden Vita män är den mest förtryckta gruppen i världen