• Maria och Chris

    Är det på gång tro?

    Har sedan i onsdags haft en gång om dagen jätte smärta i nedre delen av ryggen, har även mensvärk smärtor och det har jag haft kanske i 3 veckor nu, sammandragningar mest kvällstid och på natten då jag vaknar på morgonen att magen är orolig. I natt vaknade jag 3 gånger av att jag fick en sådan mensvärk som gick runt bak mot nedre delen av ryggen som strålade ner i benen. Försökte resa på mig men de gjorde ondare. Nu på morgonen efter toa besök så kom det tjockare slem på pappret genomskinligt två gånger när jag torkade mig. Efter det gick jag in i duschen och fick sådan ryggsmärta igen 2 gånger och sen har det tagit ca 2 timmar knappt så fick jag så ont i igen samt mensvärk under dom gångerna jag fick ryggsmärtan. Har två barn sedan tidigare och kommer inte ihåg ett skvatt om värkarna osv då första blev igångsatt och andra hade jag inget smärta förän dom hjälpte till att sticka hål på hinnorna och då hade jag öppnat mig 4cm innan dom gjorde de. Är 37+5 idag och den lille är mer än välkommen nu då på ett tul visade sig vara större än va den lille knatten ska vara. Kommer han inte under denna veckan så blir det igångsättning nästa vecka efter nästa tul sa dom.

  • Svar på tråden Är det på gång tro?
  • gröna L

    Låter väl som att det skulle kunna vara på gång. Kanske det var slemproppen på toapappret? Har det hänt nåt sen sist?

  • Maria och Chris
    gröna L skrev 2017-11-02 16:59:27 följande:

    Låter väl som att det skulle kunna vara på gång. Kanske det var slemproppen på toapappret? Har det hänt nåt sen sist?


    Måste va de. Har haft rikliga flytningar men dom har varit som man brukar ha. Denna i känsla av ägglossnings flytning. De kom en gång till efter det, sen har jag haft en paus fram tills nu. Får se de kanske kommer igång ordentligt i natt dock hoppas jag på morgonen så man får sova lite och är så utvilad som man kan bli.
  • Maria och Chris

    Kan det ha varit falskt alarm tro? Dock släppte det mer sånt där segt slem igår i två omgångar och jag har haft ganska ont från och till men det är långa pauser efter första gången. Usch vill att bebis ska komma ut nu. Hoppades verkligen att det va dags.

  • gröna L

    Ja du, svårt att veta vad det är! Förstår att du började hoppas på förlossning! Någon slags förberedelse är det säkert i alla fall!

  • Maria och Chris
    gröna L skrev 2017-11-06 20:20:04 följande:

    Ja du, svårt att veta vad det är! Förstår att du började hoppas på förlossning! Någon slags förberedelse är det säkert i alla fall!


    Jag hade hoppas på förra veckan. Men det blev ju inte så och fortfarande inget verkar det som. För 3 veckor sen va jag på tul som jag skrev i första inlägget och då visade det sig att den lille vägde 3460g och ska nu dit imon. Är han ännu större ska dom sätta igång mig sa dom då. Hoppas dom håller det för rädslan för ett för stort barn finns där och jag vill helst inte gör snitt då jag är rädd för det. Så när det började i förra veckan så hade jag sådana stora förhoppningar att det skulle komma igång tidigare av sig själv.
  • Maria och Chris

    Har släppt ännu mer ifrån slemmisen. Är det att man kanske öppnar sig? Usch känner mig som först föderska och kommer med fler och fler frågor. Märkte inte av min slemmis mina andra två vad jag kommer ihåg iaf. Isf blir det ju bara lättare för dom på förlossningen om dom ska sätta igång mig.

  • Maria och Chris

    Va på tul idag. Den lille väger nu 4760g och dom verkar inte vilja sätta igång det helt plötsligt som dom sa att dom kommer göra förra gången. Jag är nu jätte ledsen och livrädd för att vänta tills det sätter igång själv. Tycker det känns så konstigt att han har gått upp 1,2kg på 3 veckor. Vågar inte vänta tills att det sätter igång av sig själv. Kan jag kräva en igångsättning pga rädsla? Någon som vet?

  • Jsv17
    Maria och Chris skrev 2017-11-08 14:37:55 följande:

    Va på tul idag. Den lille väger nu 4760g och dom verkar inte vilja sätta igång det helt plötsligt som dom sa att dom kommer göra förra gången. Jag är nu jätte ledsen och livrädd för att vänta tills det sätter igång själv. Tycker det känns så konstigt att han har gått upp 1,2kg på 3 veckor. Vågar inte vänta tills att det sätter igång av sig själv. Kan jag kräva en igångsättning pga rädsla? Någon som vet?


    Om han går upp så kraftigt i vikt, har de kontrollerat ditt socker med en belastning? Då det är vanligt att bebisarna blir stora om man har fått graviddiabetes, inte alltid de fångar upp det i det vanliga sticket man gör hos bm, min plockades först upp på belastning. Säkert lättare att få en igångsättning då, min diabetesläkare sa att vid konstaterad graviddiabetes låter dom en inte gå över så mkt, särskilt inte om tul visar på stor bebis.
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Är det på gång tro?