• MGC

    QUICK FIX Scenskräck!

    Hej på er!

    Vissa kommer tycka att rubriken är något missvisande och jag kan hålla med. Däremot stämmer den till viss del då jag vill dela med mig av den kunskap som har gjort att jag varit alldeles euforisk de senaste dagarna - och hur jag blev av med min scenskräck eller snarare symptomen av den. Varför jag väljer att skapa en tråd är för att Familjeliv har hjälpt mig något extremt i att faktiskt ta tag i problemet och uppsöka VC för hjälp.

    Så för alla oss som lider av scenskräck, att hjärtat rusar, du får knappt luft, du börjar se svart, känner att du ska svimma, vill spy, får grov ångest och panikattacker, får inte fram ditt budskap eller över huvudtaget kan prata inför folk: betablockerare ÄR er lösning! I alla fall har det fungerat för mig och många andra. Jag var på VC och förklarade min problematik och fick Inderal 10 mg utskrivet. 2-3 tabletter, det vill säga 20-30 mg hjälper mig. För första gången förstod jag vad uttrycket "att vara nervös är bara bra för det håller huvudet skärpt" betydde. Jag hade inga fysiska symptom av nervositet, däremot var jag något nervös i sinnet då betablockerare inte biter på det psykiska planet. Men då inget hände med mig rent fysiskt, det vill säga jag kunde prata normalt, stressade inte upp mig i andningen, kände inte att jag skulle svimma etc, ja då höll bara pirret mig alert! Och min redovisning gick så sjukt bra!

    Alltså, kan inte beskriva med ord hur lycklig jag är som funnit Inderal och vill bara sprida detta till omvärlden. Det är inte farligt i låga doser, inte beroendeframkallande etc och många skriver att de har använt Inderal till en början och sen (i och med att scenskräcken inte yttrat sig) kunnat på sikt sluta helt med dessa preparat. Jag skulle såklart rekommendera att även gå till en terapeut för att få bukt med den sociala fobin i grunden men är ni i behov av quick fix - INDERAL!

    Nu blev det jättelångt men bomba med frågor om ni har några! Svarar gladeligen! Inderal har räddat mitt liv och min framtida karriär! :)

  • Svar på tråden QUICK FIX Scenskräck!
  • gumball365

    Inderal har en mycket vanlig och obehaglig biverkning, nämligen mardrömmar. Jag skulle rekommendera Seloken istället. Men bättre är att gå en en kurs i hur man talar inför folk. Finns massor av sådana. Det är bra om man kan försöka undvika piller pga. risken att bli beroende. Dessutom sänker betablockerare även blodtrycket vilket gör att man inte kan "ta i" fysiskt.

  • Aikido

    Riktiga män spyr av skräck före framträdandet och knaprar inte piller som labila <annat namn för grönlandshajar - hå>.

  • MGC
    gumball365 skrev 2017-11-05 03:59:39 följande:

    Inderal har en mycket vanlig och obehaglig biverkning, nämligen mardrömmar. Jag skulle rekommendera Seloken istället. Men bättre är att gå en en kurs i hur man talar inför folk. Finns massor av sådana. Det är bra om man kan försöka undvika piller pga. risken att bli beroende. Dessutom sänker betablockerare även blodtrycket vilket gör att man inte kan "ta i" fysiskt.


    Ja, det stämmer att det är en vanlig biverkning. Jag har dock inte upplevt den nån gång efter cirkus 4-5 gånger användande. Snarare har jag inte drömt nånting som jag kommer ihåg i vart fall. Men det är bra att du tar upp det!
Svar på tråden QUICK FIX Scenskräck!