• SandraFanney

    Försöker att sluta tänka på att bli gravid

    Hej!

    Jag tänker för mycket på att jag vill bli gravid och vill ha tips från andra hur man kan sluta tänka på att bli gravid och stressen över det, jag och min pojkvän har försökt sen i januari och frf har jag inte blivit gravidRynkar på näsan
    Så om ni har några tips så blir jag jätte tacksam Glad

  • Svar på tråden Försöker att sluta tänka på att bli gravid
  • Jsv17

    Nu höll vi inte på så länge (blev gravid på försök 3 eller 4 lite beroende på hur man räknar) men jag kände ganska snabbt att jag blev både stressad och uppjagad av att man skulle tajma ÄL och ÄL stickor och googlande på symptom osv. Så vi bestämde oss för att helt enkelt bara ha sex varannan dag genom hela cykeln och strunta i allt kollande, mig hjälpte det att iaf ta fokus ifrån det hela (tänka och drömma är nästan omöjligt att sluta med tror jag) jag kände mig lugn i att vi gjorde allt vi kunde. Jag använde dock ältesten jag hade kvar bara för att det kändes skönt att veta att jag iaf haft ÄL, men jag körde bara på med vår plan ändå. Jag blev gravid den månaden iaf, sen om det berodde på det eller helt enkelt var slumpen det får man ju aldrig veta


    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Pimpinellan

    Tänk hur mycket du vill. Hur skulle dina tankar kunna förhindra att du blir gravid?! Dryga året är helt normalt att det kan ta. Tar det längre så sök hjälp då i så fall.

  • SandraFanney

    Men jag tycker att de e jätte konstigt att jag får alla täcken med graviditeten men får ändå min mens, e de konstigt eller e de bara för att jag tänker för mycket på de? 

  • elyse

    Strunta i ÄL-stickor. Testa bara efter BIM. Ha sex ofta. Fortsätt göra saker du mår bra av.

  • SandraFanney

    Jag har sex ganska ofta jag lägger 2-3 kuddar under ryggen och håller mina ben uppe i ungefär 20-30 min för att andra säger att de e enklare på de sättet och jag har precis börjat med de, har gjort de nu i 1 månad eller 2 så hoppas att de funkar... Vad e BIM?, e inte svensk så kan inte så mycket förkortningar 

  • AniCase

    Samma här Rynkar på näsan


    Vi försöker med nu för fullt och är snart inne på 9 försöket utan ett plus.


    varje månad är jätte jobbig för man ligger en jäkla massa där under ägglossningen och sedan går man och håller andan tills mensen kommer.


    har de 3 senaste månaderna utvecklat ett illamående med innan mens samt att jag kissar typ 2 ggr i timmen men sedan kommer den där mensen ändå vilket är jätte frustrerande.


    jag försöker också sluta att tänka på att bli gravid men det har nästan blivit att man skapat en besatthet av att tänka på det.


    jag går runt och försöker intala mig själv att de får komma när de kommer med graviditeten men ändå blir det den där lilla maniska biten som ändå ligger och hoppas o man tänker hela tiden på att man vill så gärna bli gravid Gråter

  • elyse
    SandraFanney skrev 2017-11-06 01:03:29 följande:

    Jag har sex ganska ofta jag lägger 2-3 kuddar under ryggen och håller mina ben uppe i ungefär 20-30 min för att andra säger att de e enklare på de sättet och jag har precis börjat med de, har gjort de nu i 1 månad eller 2 så hoppas att de funkar... Vad e BIM?, e inte svensk så kan inte så mycket förkortningar 


    BIM är datumet för mens/icke mens (för att du är gravid). Förstår inte folk som lägger hundratals kronor på att testa ägglossning och graviditet varje månad.
  • inez898

    Jag vet inte om det går. Vi har försökt sen februari. Jag kan sluta tänka på det i några dagar innan ägglossningen, men mellan ägglossning och mens kommer alla tankar tillbaka igen. Det blir värre för varje månad också, eftersom man blir mer och mer orolig. Det enda man kan göra tror jag är att försöka distrahera sig med annat. Kanske starta nåt projekt hemma? Börja träna? Åka någonstans? Ja, hitta på saker. Det funkar för mig halva månaderna. Andra halvan så tränger tankarna igenom vad jag än gör. Hoppas att du lyckas snart :)

  • Johannana

    Jag tror också att det nog är svårt att sluta tänka på det helt och hållet, det är ju något man så gärna vill. Men jag tror att man kan styra sina stressrelaterade känslor kring det. Försök att inte googla och läsa så mycket om symptom och diverse, inte hålla på med massa tester och uträkningar. Det är bra att hålla koll på sin ägglossning och när man ska ha mens, men även detta kan ju ändras om kroppen blir för stressad. Ha sex varannan dag och vänta och se om mensen kommer eller inte. Dyker den inte upp - då är det dags att testa :) Träningen är superviktig för mig och funkar bra för att jag ska kunna få lite dispans till att tänka på bebisar hela tiden. Gå och simma ett par ggr i veckan, gymma, gå promenader, gå på gruppträning, det funkar för mig :)

    Lycka till!

  • SandraFanney

    Aa för att jag brukar inte tänka på de så mycket när jag e med vänner eller när jag e ute överhuvudtaget så jag borde va ute varje dag och ja :)

  • Rydén91

    Första gång jag var gravid gick tyvärr inte hela vägen men iaf innan så tänkte ja väldigt mycket på vilja bli gravid försökte å försökte inget hände och till slut gav jag upp och hålla kollen på när eller om ja skulle bli gravid många sa till mig försök inte tänka så mkt på graviditet slappna av och ja tänkte mindre på de fick först ett missfall och sen när 6 mån ungefär gått blev jag gravid.

    Ja och min man ska försöka bli gravid oxå och viktigt är att försöka tänkte art man blir gravid när de väl blir typ tänka på annat dock är de väldigt svårt det förstår jag e sj uppe i varv tänker på detta varje dag men försök tänk på något annat eller gör något som får dig på andra tankar

Svar på tråden Försöker att sluta tänka på att bli gravid