• Sojabönan

    Låser in mig på toa för att få äta ifred för min 2åring

    Är jag ensam om ovanstående? Enda sättet att inte få tallriken med mat dragen ner till golvet, få magkatarr o sätta maten i halsen el råka bita mig i läppen/tungan av stress är att låsa in mig på toa o äta. Notera att jag matat lillen innan det är dags för mig o han är mätt. Jag är så dum att varje ggn jag ska äta tror jag att han ska sluta med det beteendet ... och det slutar med att jag blir förbannad o måste låsa in mig med maten inne på toa o avnjuta maten intill kattlådan. Ensamstående så har ingen som kan underhålla lillen varje ggn jag ska äta. Har ni samma problem med era 2åringar???

  • Svar på tråden Låser in mig på toa för att få äta ifred för min 2åring
  • Sojabönan
    Sojabönan skrev 2017-11-05 19:14:12 följande:

    Är jag ensam om ovanstående? Enda sättet att inte få tallriken med mat dragen ner till golvet, få magkatarr o sätta maten i halsen el råka bita mig i läppen/tungan av stress är att låsa in mig på toa o äta. Notera att jag matat lillen innan det är dags för mig o han är mätt. Jag är så dum att varje ggn jag ska äta tror jag att han ska sluta med det beteendet ... och det slutar med att jag blir förbannad o måste låsa in mig med maten inne på toa o avnjuta maten intill kattlådan. Ensamstående så har ingen som kan underhålla lillen varje ggn jag ska äta. Har ni samma problem med era 2åringar???


    Eller så måste jag äta ståendes. Ha fått varicer p g a det. :(
  • Rutankajutan

    Kan du inte sätta fast barnet i en barnstol & äta samtidigt som han äter, så blir han inte så intresserad av vad du äter? Annars är han ju ändå 2 år & borde kunna avledas eller förklaras för att man inte gör så.

    Förstår dock inte riktigt matsituationen riktigt.

  • solidafrida

    Känner med dig!

    Sitter själv just nu instängd i köket för att få vara ifred en stund från min ettåring (sjuåring och nioåring) Drömmer Alltid någon som hänger en i hasorna, vill säga något, göra något, behöver något, har bajsat, vill bli buren, vill gnälla lite. Ettåringar är värst, men det växer successivt bort, det är bara att hålla andan till de fyller treTomte

    Men har du hört talas om TV och iPAD!!!? Bästa barnvakten!


    September
  • solidafrida

    Glömde svara på frågan inser jag. Min ettåring får antingen mat samtidigt som jag äter, eller så får han mat och sedan typ äta en banan eller majs eller ngt annat han tycker är gott medan jag äter. Ofta vill han sitta bredvid och äta det jag äter, då ger jag honom lite från min tallrik. 

    Det är övergående!


    September
  • Anonym (ka)

    Du kan inte lämna barnet ensam och utan tillsyn
    Aldrig äta i toalettutrymmen (urin, avföring)

  • Anonym (Tjej)

    Spänn fast barnet i vagnen med sele, sätt framför tv/Ipad. Ät i lugn och ro.

  • Anonym (Herregud)
    Anonym (ka) skrev 2017-11-05 19:32:46 följande:

    Du kan inte lämna barnet ensam och utan tillsyn

    Aldrig äta i toalettutrymmen (urin, avföring)


    Alltid någon som måste överdriva
  • Anonym (Hmmm)

    Är det inte smartare att ni äter samtidigt då? Då kanske han kan kladda med sin egen mat en stund, så lyckas du äta själv.

    Annars röstar jag också för iPad :)

  • Sojabönan
    Anonym (Herregud) skrev 2017-11-05 19:43:15 följande:

    Alltid någon som måste överdriva


    Ja verkligen! Tack för den.
Svar på tråden Låser in mig på toa för att få äta ifred för min 2åring