• Anonym (Hjälp)

    Tips för att sluta amma?

    Hej.

    Min dotter är 1 år och 4 månader just nu och jag vill inom några månader sluta amma.

    Jag vill gärna ha tips på bästa sätt att sluta amma?

    Hon blir mer och blir mammig och vill amma så fort hon är i närheten av mig, vilket börjar bli jobbigt. Så jag antar att det kommer bli tufft att avvänja henne.

    Vet att många föreslår att pappan får natta i några dagar medan mamman sover i ett annat rum, men min man skulle aldrig gå med på att få sin sömn avbruten på nätterna när hon vill amma, så det tipset kommer inte funka här.

  • Svar på tråden Tips för att sluta amma?
  • Anonym (Z)

    Dra ut på tiden mellan amningarna, avled uppmärksamheten, ge annat att äta. Somnar hon bra i vagn? Det kan vara lättare att söva om i vagn än i sängen, vagnen kan ju rullas fram och tillbaka.

    Pappans attityd skulle jag aldrig acceptera men det är ju ditt val.

  • Stårschan

    Ta inte av BH-n på nätterna. Gosa gärna, men blotta aldrig brösten för barnet.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Z) skrev 2017-11-10 05:27:41 följande:

    Dra ut på tiden mellan amningarna, avled uppmärksamheten, ge annat att äta. Somnar hon bra i vagn? Det kan vara lättare att söva om i vagn än i sängen, vagnen kan ju rullas fram och tillbaka.

    Pappans attityd skulle jag aldrig acceptera men det är ju ditt val.


    Hon har inte somnat i vagn på flera månader, så vet inte om det funkar.
    Men tack.
  • Anonym (Hjälp)
    Stårschan skrev 2017-11-10 09:00:56 följande:

    Ta inte av BH-n på nätterna. Gosa gärna, men blotta aldrig brösten för barnet.


    Sover aldrig utan BH, men hon drar i brösten/BH:n och gnäller då jag oftast bara sover med BH utan någon överdel.
Svar på tråden Tips för att sluta amma?