• Anonym (Blipp blipp)

    Hur många gånger låser du bilen?

    Japp, hur många gånger låser du bilen med blipparen? För att vara säker på att den är låst? Jag låser minst 3 gånger.

  • Svar på tråden Hur många gånger låser du bilen?
  • Anonym (Va?)

    En gång såklart.

    Om jag är lite vimsig och osäker på om jag verkligen tryckt så trycker jag en gång till. Aldrig mer än så.

  • Yyrr

    För många. I synnerhet om jag kört någon annans bil. Men framför allt rycker jag i dörrarna och bagageluckan för att kolla att det är låst och trippelkollar att handbromsen är i. Jag har lite problem med sånt (spisar, strykjärn, lås mm), men har det under kontroll numera.

  • Anonym (Yikes)

    Inte så ofta. Skäms för att säga men våra bilar står nog olåsta ett par gånger i veckan när man kommer ut på morgonen. Den dagen bilen är borta får man väl lära sig den hårda vägen.

  • Anonym (Jenn)
    Yyrr skrev 2017-11-11 20:23:24 följande:

    För många. I synnerhet om jag kört någon annans bil. Men framför allt rycker jag i dörrarna och bagageluckan för att kolla att det är låst och trippelkollar att handbromsen är i. Jag har lite problem med sånt (spisar, strykjärn, lås mm), men har det under kontroll numera.


    Jag gör exakt likadant. Stod och ryckte i bildörren och såg till att allt var låst för nån vecka sen, tills en kvinna kom upp och frågade om jag var okej eller om hade låst mig själv ute från bilen...
  • bastardized

    Aldrig, min bil låses automatiskt efter 20-sekunder vilket är rätt praktiskt. 

  • Yyrr
    Anonym (Jenn) skrev 2017-11-11 20:51:51 följande:

    Jag gör exakt likadant. Stod och ryckte i bildörren och såg till att allt var låst för nån vecka sen, tills en kvinna kom upp och frågade om jag var okej eller om hade låst mig själv ute från bilen...


    Ja, jag tänker ibland på vad folk tror om mig. Men de tror väl oftast att jag är nojjig, och det är ju helt korrekt!
  • Anonym (Ankan)

    Jag låser aldrig bildörrarna, det känns mest onödigt.

  • Aikido

    Min bil har ingen blippare. Senaste gången jag låste med nyckel var nog 10 år sedan utanför dagiset. Mycket opålitligt folk de där dagisfröknarna. 

  • Fliselisan

    Jag låser en gång, och kan ibland dra i handtaget också för att kolla att den är låst.

    Ibland blir det 2 ggr om man bara låst lite snabbt, och sen inte kommer ihåg att man låst.

    Brukar också gå tillbaka och kolla handbromsen ibland, särskilt i vår ena bil som bara har en liten knapp att trycka på, och den lägger i handbromsen automatiskt om man lägger i P och drar ut nyckeln (automat). Men känner ändå att jag måste kolla den. Ha ha :)

  • Anonym (.)

    Oftast en gång, men ibland glömmer jah det. Har Volvo on Call som skickar meddelande efter en halvtimma om att bilen är olåst och jag kan då låsa den med telefonen. Just nu står den utanför huset olåst. Fick ett meddelande om att ett fönster är lite öppet, så går inte att låsa inifrån huset. Får väl gå ut och låsa den innan jag lägger mig, om jag inte glömmer det.

  • Jemp

    Två gånger. Jobbilen kräver två gånger för att låsas upp så det har jag lagt mig till med även vid låsning på sistone.

Svar på tråden Hur många gånger låser du bilen?