• Isaaak

    Samma gymnasium som flickvän

    Jag ska snart välja gymnasium men jag kan inte bestämma mig på vilken skola. Jag kan antingen gå på samma skola som min flickvän ska gå på möjligtvis i samma inriktning alltså samma klass. Eller på en annan skola där jag kanske lite hellre vill gå.. Vet att jag borde välja efter vad jag vill men så stor skillnad är det ju inte vet inte ens hur det gymnasiet hon ska gå på är.


    Tror ni att det är bättre om jag går på en annan skola och vi ses på helger och möjligtvis vissa vardagar eller om jag går på samma som henne kanske till och med samma klass och ses varje dag i skolan?


    Hade det blivit konstigt om vi gick i samma klass, hade vi tröttnat på varandra?

  • Svar på tråden Samma gymnasium som flickvän
  • mammaåten

    Du ska absolut välja skolan du tror passar dig bäst. Välj den inriktning du vill gå och sedan väljer du skolan som känns bäst med den inriktningen.

  • Yyrr

    Jag hade inte velat gå i samma klass (eller jobba på samma jobb) som min man/kille. Det kan slita på förhållandet. Vet folk som bytt jobb just för att undvika det. Tänk på vilken utbildning du vill ha i första hand. Utbildningen är en investering för framtiden. Om förhållandet är seriöst och långvarigt håller det trots att ni går på olika skolor.

  • Grus grus

    Jag gick i samma gymnasium som min pojkvän, dock inte i samma klass. Det var faktiskt riktigt kul! Vi hängde inte på varandra utan var med våra kompisar, men när vi hade rast ihop, träffades vi ibland. Och ibland bara sprang vi förbi varandra i korridoren och gav varandra en puss innan vi försvann vidare på lektion eller vad. Ibland skolkade vi ihop *host host*...

    Hade dock inte velat ha honom i min klass. Hade blivit alldeles för nära.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Isola747

    Jag hade lätt kunnat hänga med min sambo hela dagarna utan att tröttna! Men självklart kan det vara skönt att ingå i sammanhang som är ens egna också.
    När man är så pass ung är ju 3 år dock väldigt lång tid och mycket kommer att hända i er utveckling under den tiden. Om några månader kanske ni inser att ni redan utvecklats åt varsitt håll, hur skulle det då kännas att gå kvar i samma klass i 2,5 år trots att du kanske hellre velat gå i en annan skola?

  • EmberEyes

    Antar att du bor på en ganska liten ort, eller funderar på en väldigt speciell inriktning, om ni kommer hamna i samma klass om du väljer samma program som flickvännen. På mitt gymnasium fanns det 4 klasser i varje åk med inriktningen NT t. ex.

    Oavsett vilket så ska du välja utbildning (och skola) efter vad du har för visioner för framtiden, inte efter vem du hånglar med för tillfället.

Svar på tråden Samma gymnasium som flickvän