• problemtjej1

    håriga ben som tjej?

    Jag vet inte om jag lagt denna tråd i rätt kategori nu, men. Jag undrar vad ni här tycker om hår på benen på en tjej. Jag, själv, har väldigt blont hår över hela kroppen, på benen har jag korta, ljusa hår, alltså inget man ser om solen inte är bakom en och man är barbent eller om man kollar relativt nära. Jag är 19 år gammal men brukar inte raka mig ens om jag ska till badhus, stranden osv, för mitt benhår syns liksom inte. Jag har rakat benen vid vissa tillfällen mest för att testa, men jag får inte panik om jag ska och bada oförberett om ni förstår hur jag menar. (Jag säger inte att någon måste raka sig någonstans, jag förklarar bara hur jag känner.) men jag har en pojkvän sedan länge, han har ibland skämtat om att jag ska raka benen och jag har förstått att det är ett skämt (han har inte brytt sig om jag haft lite hår i underlivet för jag inte orkat raka mig där), och senaste månaderna har jag tänkt på detta mer, är det bara nånting speciellt med rakade ben, även om håret som annars är där inte syns?

  • Svar på tråden håriga ben som tjej?
  • Tyra1

    Kan ju vara känslan när man rör/tar/smeker på benen. Att det är en ?goare? känsla när det är sådär lent du vet! Sen tycker ju alla olika, detta var bara en tanke jag fick:)

  • ragnvaldigur

    Jag tycker att det självklart är helt ok om man som tjej inte rakar sig. Det är helt upp till henne.
    Måste va jobbigt att raka sig över hela kroppen bara för att andra tycker så, om man inte vill det själv då förstås.

  • Molly57

    Var glad för dina ljusa hår : ) själv har jag mörka. Jag hade skippat rakningen om jag var du, tar ju bara tid och är tråkigt att hålla på.

Svar på tråden håriga ben som tjej?