• Anonym (Malin)

    Er åsikt?

    Vad tycker ni lite allmänt om en sambo som utrycker sig såhär:

    Jag kom fram imorse och sa att en kompis på Facebook hade bett mig rösta på hennes katt som är med i en fototävling på Royalcanins hemsida. Tyckte de var en rolig tanke kanske bara på skoj lägga ut en bild (är gratis) på vår egna katt. (Man kan vinna gratis kattmat osv.. liten kul grej bara)

    Han börjar då suckar högt och säger irriterat "varför?, är ju bara whitetrash människor och utvecklingsstörda som lägger ut bilder där?"

    Han uttrycker sig ofta så om andra människor. Vad tycker ni lite allmänt om er partner sagt så?

  • Svar på tråden Er åsikt?
  • Aniiee

    Första gången något sådant uttryckts såp hade svaret från mig blivit:

    "Tack för ligget. Där är dörren."


    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Yyrr

    Jag har väldigt svårt för folk som använder uttrycket white trash och minst lika svårt för folk som använder ord för diverse handikapp som skällsord (typ utvecklingsstörd och CP). Så det är ju ingen kille för mig kan jag ju säga.

  • Grus grus

    Jag hade nog bara svarat: "Ja och jag också!" Hade nog inte hängt upp mig så mycket på det. Han har ju rätt till sin åsikt, och jag har rätt till min. Så länge jag inte hänger ut en bild på HONOM, så väljer jag vad jag tar till mig.


    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Anonym (Malin)
    Yyrr skrev 2017-11-11 21:14:01 följande:

    Jag har väldigt svårt för folk som använder uttrycket white trash och minst lika svårt för folk som använder ord för diverse handikapp som skällsord (typ utvecklingsstörd och CP). Så det är ju ingen kille för mig kan jag ju säga.


    Precis! Hur kan man ens som vuxen person slänga ur sig att personer som så enkelt bara vill vinna en fototävling vara utvecklingsstörda? De förstår jag inte..
  • Anonym (Malin)
    Grus grus skrev 2017-11-11 21:14:55 följande:

    Jag hade nog bara svarat: "Ja och jag också!" Hade nog inte hängt upp mig så mycket på det. Han har ju rätt till sin åsikt, och jag har rätt till min. Så länge jag inte hänger ut en bild på HONOM, så väljer jag vad jag tar till mig.


    Det är så att han jämt uttrycker sig såhär, om allt, om människor.. så mycket fördomar. Lite tråkigt bara :(
  • Anonym (Likadan)

    Jag är precis likadan. Ibland är det ju självklart med glimten i ögat men senast idag prata jag om alla WT personer som åker till gekås och handlar på sin semester. Sen driver jag gärna om människor som gått i "livets hårda skola"

  • Anonym (Malin)
    Anonym (Likadan) skrev 2017-11-11 21:37:39 följande:

    Jag är precis likadan. Ibland är det ju självklart med glimten i ögat men senast idag prata jag om alla WT personer som åker till gekås och handlar på sin semester. Sen driver jag gärna om människor som gått i "livets hårda skola"


    Jo men skillnad om du säger de på skoj, men tycker inte de är rätt man säger "utvecklingsstörda människor" hur kan man dra folk över en kam bara för man lägger ut en bild på en kattävling? Hur orkar man ens döma dom som utvecklingsstörda? Hur får man till de innanför pannbenet?

    Brukar också skämta lite om folk som säger "livets hårda skola" många som lagt ut de på Facebook.. men är ändå inte samma sak
  • Anonym (Kim)

    "Whatever makes you happy"

    Tycker det är mer dumt att vara negativ till ALLT man mår inte bra av ett sånt synsätt även om det ligger mycket sanning i att mänskligheten är helt körd, men vissa gånger behöver man följa sina principer och värderingar och då är man rakt uppriktig om vad man tycker. Han kanske är sån?

    Hur som helst du behöver ju inte leva efter andras åsikter, gör det du gillar och säg jaja när någon är negativ om det.

  • Milkway
    Anonym (Malin) skrev 2017-11-11 21:09:00 följande:

    Vad tycker ni lite allmänt om en sambo som utrycker sig såhär:

    Jag kom fram imorse och sa att en kompis på Facebook hade bett mig rösta på hennes katt som är med i en fototävling på Royalcanins hemsida. Tyckte de var en rolig tanke kanske bara på skoj lägga ut en bild (är gratis) på vår egna katt. (Man kan vinna gratis kattmat osv.. liten kul grej bara)

    Han börjar då suckar högt och säger irriterat "varför?, är ju bara whitetrash människor och utvecklingsstörda som lägger ut bilder där?"

    Han uttrycker sig ofta så om andra människor. Vad tycker ni lite allmänt om er partner sagt så?


    Jag hör hellre han säga det rakt ut och vara uppriktig, än som du och skriva skit om din egen sambo bakom hans rygg för att få medhåll av främlingar.

    Eller är det normalt beteende tycker du?
  • Anonym (Malin)
    Milkway skrev 2017-11-12 03:08:05 följande:

    Jag hör hellre han säga det rakt ut och vara uppriktig, än som du och skriva skit om din egen sambo bakom hans rygg för att få medhåll av främlingar.

    Eller är det normalt beteende tycker du?


    Men vad du tog illa upp :D han vet jag skrev inlägg på familjeliv. Just för jag ville veta om hans ordval "utvecklingsstörda människor" han läste inlägget här och sa "jaha och, bryr mig inte, tycker ändå dom är utvecklingsstörda" så han bryr sig inte. Jag snackar aldrig skit om någon i ett förhållande. Jag tror på ärlighet och att man är öppna mot varann om problem, vilket jag alltid varit. Han har läst alla mina trådar på familjeliv, just för jag vill vi ska prata om pronomenen.
Svar på tråden Er åsikt?