• Lillll40

    Hur har ni råd med resor???tips emottages :)

    Vi tjänar bra bägge två, men att resa med tonåringar (alltså räknas som vuxna när man betalar) är dyrt! När vi betalat el, mat, osv plus nån renovering på huset, så finns typ inget kvar att spara. Då går jag heller inte till frisör eller tandläkare mer än nån gång om året osv. Hur reser man och bor bra men billigt? Mallorca och New York är högintressanta nu :)

  • Svar på tråden Hur har ni råd med resor???tips emottages :)
  • nevermind

    Booking känns billigast när det gäller hotellrum.

    Vi har inte barn, bil eller ens husdjur så vi kan spara ganska mycket. OM vi skulle vara panka så reser vi nånstans nära och billigt, typ Warszawa.

  • Hallonmos
    Lillll40 skrev 2017-11-12 17:25:52 följande:

    Vi tjänar bra bägge två, men att resa med tonåringar (alltså räknas som vuxna när man betalar) är dyrt! När vi betalat el, mat, osv plus nån renovering på huset, så finns typ inget kvar att spara. Då går jag heller inte till frisör eller tandläkare mer än nån gång om året osv. Hur reser man och bor bra men billigt? Mallorca och New York är högintressanta nu :)


    Det är väl detta som är största problemet. Man ser helt enkelt till att anpassa sina utgifter efter inkomsterna så att man har råd att spara till resor.
  • Snällasötarara

    Jag är ensamstående med 2 barn vv. Vi reser en gång om året.

    Det går att spara, man får lära sig att prioritera vart man vill spendera sina pengar

  • Themis

    Vi gör en budget där semestersparande finns med så att det finns pengar när semestern kommer.

    Vill man resa till dyrare resmål får man kanske dra ner på annat i vardagen. Matkontot, utemat, inredning, bilkörande åt tonåringarna när de kan cykla eller ta bussen osv. Ska man renovera/inreda mycket så tar vi en billig Spanienresa det året istället.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
  • Ekonom10

    De allra flesta sparar ihop till sina resor. Jag klurar på våra resor nästan ett år i förväg och gör överslag på kostnaden redan nu. Sen prioriterar och sparar vi.

    På Mallorca finns ett stort utbud av lägenheter och hus att hyra. Kolla home away eller Facebookgruppen Svenskar på Mallorca. Har ni lgh eller hus med bra kök behöver ni inte äta alla måltider på restaurang.

    Kan ni resa utanför de mest populära tidpunkterna är det betydligt billigare. T ex påsk på Mallis är betydligt billigare än sommar, men att bada i havet då gör i princip ingen. Så der beror på vad ni är ute efter.

  • Tonårsmamman1
    Hallonmos skrev 2017-11-12 17:51:28 följande:
    Det är väl detta som är största problemet. Man ser helt enkelt till att anpassa sina utgifter efter inkomsterna så att man har råd att spara till resor.
    Håller med. Spelar ju ingen roll om resorna är billiga om man inte har något över att spendera på resor.
Svar på tråden Hur har ni råd med resor???tips emottages :)