• feliciahulen

    Sjukt ömmande bröstvårtor

    Hej! Mina fertila dagar var mellan 3-10 nov och vi hade sex varje dag. Har även ätit munkpeppar och rosenrot..

    Nu sen 3 dagar tillbaka har jag haft så sjukt ömmande bröstvårtor, inte hela brösten utan bata vårtorna... Brukar aldrig ha så himla ont annars och det har hållt på i tre dagar... Kan man få så tidiga graviditetstecken eller är det något annat? Berätta gärna vad ni tror!

  • Svar på tråden Sjukt ömmande bröstvårtor
  • Pimpinellan

    På tok för tidigt för gravsymptom. Om du är gravid har embryot inte ens fäst så symptom är helt enkelt omöjligt.

  • Shishii

    Exakt samma här!!! Har haft så ont i bröstvårtorna sen ägglossning o mys med maken i onsdags. Om inte graviditet, vad kan det bero på?! Ägglossningsbesvär håller väl inte i sig så länge?

  • Pimpinellan
    Shishii skrev 2017-11-12 22:44:01 följande:
    Exakt samma här!!! Har haft så ont i bröstvårtorna sen ägglossning o mys med maken i onsdags. Om inte graviditet, vad kan det bero på?! Ägglossningsbesvär håller väl inte i sig så länge?
    Vanlig pms. Man kan som sagt inte få symptom så extremt tidigt.
  • sosso98
    Shishii skrev 2017-11-12 22:44:01 följande:

    Exakt samma här!!! Har haft så ont i bröstvårtorna sen ägglossning o mys med maken i onsdags. Om inte graviditet, vad kan det bero på?! Ägglossningsbesvär håller väl inte i sig så länge?


    Ja det har inte med någon graviditet att göra med i alla fall.
  • Rydén91

    När jag blev gravid första gången så fick jag väldigt ömma bröstvårtorna och de va väldigt tidigt i graviditeten upptäckte när ja var i vecka 11+3 hade väldigt ömma

  • Milou3

    3-4 dagar innan bim får jag alltid extremt ömma bröstvårtor som gravid :) ( varit gravid 9 ggr )

    Håller tummarna för ett plus!

  • Padda

    Har haft liknande symptom sen dag 19 i cykeln (ca 5 dagar efter äl) brukar i vanliga fall endast känna så ca 2-3 dagar innan mens så det är väldigt skumt. Tror inte på pms så tidigt men är lite skeptisk till om det är grav symptom så tidigt också. Misstänker att det kalla vädret gjort bröstvårtorna extra känsliga eller något i den stilen :/

  • Shishii
    Padda skrev 2017-11-18 19:48:09 följande:

    Har haft liknande symptom sen dag 19 i cykeln (ca 5 dagar efter äl) brukar i vanliga fall endast känna så ca 2-3 dagar innan mens så det är väldigt skumt. Tror inte på pms så tidigt men är lite skeptisk till om det är grav symptom så tidigt också. Misstänker att det kalla vädret gjort bröstvårtorna extra känsliga eller något i den stilen :/


    Sååå kallt är det ju inte... Nämen, jobbigt att inte veta! Har haft så ömma bröstvårtor sen äl+2 och nu har det gått 9 dagar. Det ömmar inte lika extremt längre men definitivt påtagligt. Aldrig känt detta förut överhuvudtaget...
  • Padda
    Shishii skrev 2017-11-18 20:51:46 följande:

    Sååå kallt är det ju inte... Nämen, jobbigt att inte veta! Har haft så ömma bröstvårtor sen äl+2 och nu har det gått 9 dagar. Det ömmar inte lika extremt längre men definitivt påtagligt. Aldrig känt detta förut överhuvudtaget...


    Ok :) när är din bim då? Bara nyfiken. Tror min är tis-fredag ungefär eftersom jag brukar ha en cykel på 28-30 dagar och hade äl sekret runt den tiden. Ska testa mig som tidigast på tisdag om jag inte kan hålla mig till fredag och mensen lyser med sin frånvaro <3
  • Shishii
    Padda skrev 2017-11-18 21:07:48 följande:

    Ok :) när är din bim då? Bara nyfiken. Tror min är tis-fredag ungefär eftersom jag brukar ha en cykel på 28-30 dagar och hade äl sekret runt den tiden. Ska testa mig som tidigast på tisdag om jag inte kan hålla mig till fredag och mensen lyser med sin frånvaro <3


    Har också bim nån gång tis-fre. Har inte mensen dykt upp till ons så testar jag mig. Denna väntan är olidlig!!! <3
  • ellinorwe

    Jag också! Hade äl den 16de och fick ont i bröstvårtorna den 19de och har det fortfarande. Jag läste någonstans att det är hormonet man får vid ägglossning som gör att bröstvårtorna ömmar :)

  • Shishii
    Padda skrev 2017-11-18 21:07:48 följande:

    Ok :) när är din bim då? Bara nyfiken. Tror min är tis-fredag ungefär eftersom jag brukar ha en cykel på 28-30 dagar och hade äl sekret runt den tiden. Ska testa mig som tidigast på tisdag om jag inte kan hålla mig till fredag och mensen lyser med sin frånvaro <3


    Hur har det gått för dig? själv testade jag negativt för 4 dagar sen. Bim+2 och fortfarande inte en antydan till mens
  • Padda
    Shishii skrev 2017-11-23 19:32:58 följande:

    Hur har det gått för dig? själv testade jag negativt för 4 dagar sen. Bim+2 och fortfarande inte en antydan till mens


    Plussade svagt på onsdagskvällen men har än så länge inte fått något tydligt plus. Tar det med ro med tanke på att jag borde haft min bim som senast idag så jag kanske än så länge har rätt låg nivå av hcg.

    Brösten känns tunga och känns/ser redan nu fylligare ut (min andra graviditet så går väll fortare denna gången) men bröstvårtorna kliar inte längre. Har däremot ett jobbigt illamående som kommer och går så jag är väldigt orolig för att detta kommer bli en tuff graviditet med tanke på att jag mår så illa redan så här tidigt.

  • Shishii
    Padda skrev 2017-11-24 12:35:35 följande:

    Plussade svagt på onsdagskvällen men har än så länge inte fått något tydligt plus. Tar det med ro med tanke på att jag borde haft min bim som senast idag så jag kanske än så länge har rätt låg nivå av hcg.

    Brösten känns tunga och känns/ser redan nu fylligare ut (min andra graviditet så går väll fortare denna gången) men bröstvårtorna kliar inte längre. Har däremot ett jobbigt illamående som kommer och går så jag är väldigt orolig för att detta kommer bli en tuff graviditet med tanke på att jag mår så illa redan så här tidigt.


    Håller tummarna för att allt ska gå bra
Svar på tråden Sjukt ömmande bröstvårtor