• puttefnask2017

    Pianospelande

    Har en granne (ej svensk) som blivit tillsagd av värden minst fem gånger att lugna ner sitt pianospelande men som fortfarande envisas med att spela i en lyhörd fastighet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pianospelande
  • Anonym (bella)

    Känner att jag får för lite information, när sker detta pianospelande? Är det bankande på tangenterna eller en person som faktiskt försöker lära sig spela alternativt spelar okej?

  • Stårschan

    Jag tycker egentligen att det saknas både en ordentlig fråga och bakgrundsinfo. Är det en yrkesmusiker? Är det dagtid? Har pianostyckena verkshöjd?

  • Anonym (undrar)

    Hur ofta? Hur länge? Vid vilken tid på dygnet?

  • Saxophönen

    Låter musik framför av icke-svenskar mer eller mindre, bättre eller sämre än den som framförs av svenskar? Min man är svensk och spelar piano, så jag blir ju lite nyfiken...

    Hur som helst beror det ju helt och hållet på hur mycket och på vilka tider det spelas.

  • Stårschan
    BurningDiamond skrev 2017-11-15 02:36:33 följande:

    Jag förstår inte hur individens nationalitet/etnicitet har med ljudet att göra...


    Jag kan tänka mig att det handlar om kvalitetsnivån på det som spelas. *ser framför mig en tjusig rysk konsertpianist som spelar Chopin och Liszt på dagarna för att öva inför kvällens konserter*Oskyldig
  • Rafael90

    Nu blir jag orolig... spelar själv piano ofta och bor i lägenhet där det är ganska lyhört men jag spelar ganska bra tycker jag ändå och spelar aldrig tidigare än kl 10 eller senare än kl 20.

Svar på tråden Pianospelande