• Solrosen9084

    IVF Umeå uppstart dec 2017

    Har just idag fått datum och tid för uppstart av IVF i Umeå ????

    Många känslor i omlopp.

    Någon fler som ska påbörja detta?

  • Svar på tråden IVF Umeå uppstart dec 2017
  • herbs

    Hej! Jag har denna vecka börjat med sprutorna Bemfola och Cetrotide. Vet inte hur lång tid det ska ta innan man får åka till Umeå, men jag hoppas på snart ?????????

  • Solrosen9084

    Till veckan ska vi åka dit för första träff med läkare och sköterska och sedan vidare info vilken behandling vi ska påbörja :)

  • Kokonattsu

    Hoppar in här, har dock inte fått börja än. Blir nog i början av nästa år. Skulle höra av mig innan jul för att se om jag kunde få mer information. Roligt att ni fått börja.

  • Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2017-11-29 14:02:47 följande:

    Hej får jag hänga på? Var på ivf kliniken idag för första mötet.


    Vad får man veta på första mötet?
  • FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2017-11-29 14:19:58 följande:

    Vad får man veta på första mötet?


    Vi fick info och genomgång av hälsan typ vad vi haft tidigare och om vi är friska osv. Jag fick en gyn undersökning (igen hurra!). Sen informerade läkaren om vad han anser är rätt behandling för oss och sen möte med barnmorska om medeciner och planering för när allt skall ske.

    Kortfattat hur vår dag var.

    Karusellen för oss startar slutet av januari.
  • Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2017-11-29 15:30:43 följande:

    Vi fick info och genomgång av hälsan typ vad vi haft tidigare och om vi är friska osv. Jag fick en gyn undersökning (igen hurra!). Sen informerade läkaren om vad han anser är rätt behandling för oss och sen möte med barnmorska om medeciner och planering för när allt skall ske.

    Kortfattat hur vår dag var.

    Karusellen för oss startar slutet av januari.


    Ok på så vis. Man lär bli van vid dessa gyn undersökningar. Synd att vi inte får gå på möte det här året när man ändå inte får köra igång på en gång. Hur upplevde du personalen?
  • FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2017-11-29 16:57:50 följande:

    Ok på så vis. Man lär bli van vid dessa gyn undersökningar. Synd att vi inte får gå på möte det här året när man ändå inte får köra igång på en gång. Hur upplevde du personalen?


    När skickades eran remiss? Om ni nu går den vägen.

    Jag gillade både läkaren och barnmorskan. Trevliga och hjälpsamma med alla frågor man hade.
  • Kokonattsu
    FrökenBlåklocka skrev 2017-11-29 17:12:18 följande:

    När skickades eran remiss? Om ni nu går den vägen.

    Jag gillade både läkaren och barnmorskan. Trevliga och hjälpsamma med alla frågor man hade.


    Den skickades den 20 november så det är väl därför vi får komma nästa år. Brukar ju alltid vara mycket i december överallt.

    Det låter ju bra det. Blir spännande att höra mer hur det går för er.
  • FrökenBlåklocka
    Kokonattsu skrev 2017-11-29 17:23:38 följande:

    Den skickades den 20 november så det är väl därför vi får komma nästa år. Brukar ju alltid vara mycket i december överallt.

    Det låter ju bra det. Blir spännande att höra mer hur det går för er.


    För oss skickades remissen till Umeå den 26 oktober och den 15 nov kom bokningen för tiden idag.

    Nu är de bara sitta lugnt I båten å vänta på slutet av januari.

    Om du inte redan äter folsyra så börja ta det och två tabletter dagligen rekommenderade dem i sina papper.
Svar på tråden IVF Umeå uppstart dec 2017