• pcosfru

    hjälp oss med tips stöld av svägerskan

    så här är de behöver hjälp av någon kunnig 
    min make förlorade sin mamma den 13 oktober  hon bodde på ålderdomshem. n hade  god man dom 2 senaste  åren  pga av min svägerska  kunde ta sin mammas minuten kort . och ta pengar i från hennes konto . svärmor höll på att bli bostadslös  bara ett tag innan hon var klar i knoppen och , svärmor ordnade själv  sin god man. min svägerska  har alltid tänkt på sig själv och skiter i andra har bara pengar i huvudet.    min man och hans halvsyster har inte varit vänner på flera år .DET VI UNDRAR

    när maken kommer till boendet och ska ta farväl av sin mamma den 14 oktober har redan hans halvsyster varit till svärmor tagit adjö av henne medans inte ens svärmor  hade kallnat och låg kvar  avliden i sängen började hon att tömma hennes lägenhet  de saknas nya kläder elektronik  får man göra så som hon gjorde ?
    , maken kommer dit tar adjö och far han rörde inget utan de gjorde han måndagen den 16 oktober  med min  mosters hjälp .  maken och jag tycker de är så empatilöst och jäkligt gjort av svägerskan  hon tog även kort som maken fått på mms en del av det hon tagit tidigt på morgonen  då hon vet att  min make och hennes bror sover väldigt länge om dagarna pga av värken som han har 

    vad och hur ska vi gå vidare med detta  tacksam för svar 

  • Svar på tråden hjälp oss med tips stöld av svägerskan
  • Anonym (963)

    Din man borde kontakta god man. 

    Och du borde öva på meningsuppbyggnad.

  • pcosfru

    ja jag vet de  jag är dålig på att skriva de  men nu var det inte mina ord som skulle kommenteras   och  gode mannens uppdrag upphörde samma dag hon dog .  de sker automatiskt med gode män de har vi redan kollat.  vi behövde tips  ang hur vi ska göra  med det jag och maken undrade om ....

  • Anonym (x)

    Nej det får man inte. 

    Ni kontaktar god man och advokat.

  • Mrshg

    Beklagar sorgen!

    Ingen får gå in eller ta saker från ett dödsbo innan dess att en förvaltare har utsetts ifall inte samtliga dödsbodelägare är överens. Kan dödsbodelägarna inte enas får de ansöka om att tingsrätten utser en boutredningsman. Informera svägerskan att hon bör återlämna sakerna, och att ni annars kommer polisanmäla henne för stöld

  • pcosfru

    jo de fanns inget av pengar eller andra tillgångar värde i hennes lägenhet eller konton. då vi var tvungna att gå till socialen  för att få hjälp med begravningskostnader  . men man blir så förbannad när  min svägerska  gör som hon gör . min svärmor har sagt att hon åkt riksfärdtjänst ner till  till en karl hon umgicks med .  flera gånger i höst . har i dag pratat med dom som sköter färdtjänsten  hon har ej rest ngt sen 20170619  då hon for  till   25 mil från de hon bodde .
        men hon har varit dålig hela hösten fram till den 13 oktober hon var för dålig att ens ta sig till oss 15 mil  bort när maken fyllde år i augusti. svärmor har sagt att hon rest flera gånger nu i höst  till gode mannen  men  de stämmer inte. min svägerska har nog sagt till henne att försöka få ut extra pengar  för att resa men lagt beslag på dom själv min svägerska .   tänk att man kan vara så girig hur man gör mot sina anhöriga . 
     
    och det är ju extremt att börja rota och ta saker innan ens hennes kropp är borttagen ur rummet där svärmor avled.  maken  väntade med att börja tömma och rensa hennes rum till hans syster var på plats . vi har ett vittne som finns  följde med som stöd  för maken  

    alltså vi blir så förbannade hur hon gör mot min make 

Svar på tråden hjälp oss med tips stöld av svägerskan