• Tjofsan01

    Väntar andra pojken, ville gärna ha en flicka

    Hej vi väntar vår andra pojk som beräknas komma innna året är slut.

    Vi längtar som bara den och hans små buffar får mig att bubbla av lycka varje gång.

    Men jag kan inte låta bli att "önska" mig en dotter någon gång. Vi vill ha minst ett barn till efter dessa två men min man har enbart pojkar/män i sin släkt.

    Han har bara bröder, bara pojkkusiner och vår son har bara pojkkusiner.

    Det blir lixom inga flickor i mannens släkt.

    Ni som har fått 3-4 barn, har ni fått det andra könet på barn 3-4?

    Hoppas ingen missförstår mig för jag är så glad!

    Känner någon igen sig?

  • Svar på tråden Väntar andra pojken, ville gärna ha en flicka
  • Anonym (Ella)

    Det är säkrast att göra det utomlands ,om man vill vara säker på att få det könet du längtar.Men det kostar en del.

  • Anonym (Samma här typ)

    jadu! jag har 2 pojkar o vi lääängtar efter en flicka, är gravid i vecka 8 o det är långt kvar tills vi rar reda på könet men mycket säger mig att d är en pojke men men man vet aldrig vi håller tummarna! kan uppdatera kön här om cirka 10 veckor hehe om allt går vägen såklart och det hoppas hoppas hoppas jag på.

    Va spännande förlossningen närmar sig ju du får ha lycka till hoppas allt blir bra för er:)

  • Anonym (Dessire)

    Det är lättare att skaffa en flicka ????

    Hur gör man en Pojke?? Har 3 flickor ????

  • tomten12

    Jag har 2 flickor, väntar nu en pojke. Lyckan är total. Hur vi gjorde? Jag bytte karl.. det ökar ju oddsen, men annars är det ju bara att hålla tummarna. Men för varje barn av samma kön så ökar ju oddsen för just det könet. Om man har samma föräldrar då vill säga..

  • Anonym (Angelas)

    Fast där har du fel. Oddsen för samma kön ökar inte om ni fått barn av samma kön innan. Enligt SCB slumpar sig chansen ca 50/50 för vilket kön det blir oavsett partner och hur många barn av samma kön du har innan. Så chansen ökar inte att få olika kön ju fler barn ni får, den ligger alltid på 50%

  • Anonym (Dessire)

    Men hur då 50% jag har prickat ägglossning gjort allt som ökar chansen för pojke...älskar mina prinsessor men hade varit roligt med en lillebror

  • tomten12
    Anonym (Angelas) skrev 2017-11-15 14:25:27 följande:

    Fast där har du fel. Oddsen för samma kön ökar inte om ni fått barn av samma kön innan. Enligt SCB slumpar sig chansen ca 50/50 för vilket kön det blir oavsett partner och hur många barn av samma kön du har innan. Så chansen ökar inte att få olika kön ju fler barn ni får, den ligger alltid på 50%


    Och där har jag hört annorlunda, men det känns ju som att det kvittar. Jag tror inte ens att sådant kan bevisas Fast att slumpen gör att par får 8 pojkar i rad köper jag inte..
  • tomten12
    Tjofsan01 skrev 2017-11-15 15:04:40 följande:

    Nja byta karl är inget alternativ, har ju världens bästa!


    Hade inte jag, men har det nu
Svar på tråden Väntar andra pojken, ville gärna ha en flicka