• Bananapelsin

    Min sambo ändrar beteende

    Hej! Jag och min sambo har inte bott ihop särskilt länge men nu ska vi ha barn och jag har gått halva tiden.

    Dock har min sambo ändrat sitt beteende totalt. Jag blir nästan rädd. Höjer jag rösten drar han ner mig i golvet direkt, sen så påstår han att han ?hindrar mig från utbrott?. Försöker jag ta mig lös trycker han fingrarna under hakan på mig så jag sprattlar av smärta. Sist avslutade han med att kasta en flaska vatten på mig efteråt... oftast säger han ?men ja snälla börja grina då?.

    Har börjat vakna av att han tafsar på intima områden, och säger jag ?Nej. Sluta. Jag vill inte? så fortsätter han ändå och kallar mig för ?fittunge? (moget va?). Han ångrar inget han gjort och jag brukar få be om ursäkt fast det är han som gjort fel, sen får ändå inte jag nån ursäkt utan han säger att jag får skylla mig själv?

    Blir sjukt ledsen och känner mig jättenere... och nervös hela tiden för jag vet aldrig vad han blir arg för längre. Sen tycker jag han börjat med att göra saker, sen precis efter säga att det var jag? Såfort han pratar med någon i telefonen beskyller han mig för olika saker, som jag dessutom inte gjort... vågar inte träffa hans kompisar längre, han påstår att dom hatar mig ????

  • Svar på tråden Min sambo ändrar beteende
  • Anonym (wx)

    Det där låter jävligt allvarligt. Det är nog bara en tidsfråga innan det blir värre tyvärr...

    Kan du inte bo hos föräldrar ett tag? Eller någon annan släkting?

  • mrshudson75

    Ja, håller med ovanstående. Det låter som om han har tendenser att bli riktigt farlig. Det är riktiga övergrepp han begår, både fysiskt o psykiskt. Detta låter inte som om något man talar ut om utan du måste bryta, ta dig därifrån. Du kommet inte få någon förståelse av honom, men du måste iväg, tänk ut en plan o håll den stenhårt. För ditt o barnets skull. Ring en kvinnojour om llite mer handfasta tips.

    Massa <3

  • CitronTulo

    Och detta gör han alltså mot dig under tiden som du är gravid med hans barn?? Det lär ju inte på något sätt bli bättre efter du fått barn tyvärr..

  • Snuttis2

    Det där är psykisk o pågränsen till fysisk misshandel! Jag hade flytt direkt, det kommer sannolikt eskalera ! Känns fruktansvärt obehagligt att han beter sig så också med tanke på graviditeten !

    Ta dig därifrån nu.... du har ett barn att tänka på!

  • Bananapelsin

    Jag lär vänta till lön, han för över mina pengar tills sitt konto varje månad så måste jag fråga när jag behöver så jag är kort och gott luspank med max 10liter soppa i bilen åt gången...

    Han tycker däremot att det är jag som är sur och känslig jämnt och att jag aldrig är glad... men de känns som om jag aldrig hinner vara glad innan det är något nytt... försöker gömma mig på jobbet så mycket som möjligt men stannar jag för länge så är det inte kul att komma hem...

  • Anonym (Misshandel)

    Han misshandlar dig. Att trycka ner någon på golvet och trycka med fingrarna mot h

  • Anonym (wtf)

    Men hur kan du låta honom föra över DINA pengar??! Byt lösenord och ta tillbaka makten över dina pengar, sen ska du lämna kräket! Demon

  • Anonym (Misshandel)
    Anonym (Misshandel) skrev 2017-11-15 08:29:37 följande:

    Han misshandlar dig. Att trycka ner någon på golvet och trycka med fingrarna mot h


    .. halsområdet så det gör ont är misshandel. Och att kasta saker på dig också. Dessutom skrämmer han dig och försöker kontrollera dig. Nu är situationen svår IOM att ni ska ha barn ihop. Skriv upp datum för varje grej han gjort och hur, gör slut och flytta ut. Eftersom han har våldsamma tendenser bör du ringa en bekant som kan komma och hämta dig ifall han skulle balla ur. En polisanmälan skulle behövs om det eskalerar.

    Problemet för dig nu är att han kommer ha umgängesrätt med ert barn, så det gäller att dokumentera allt noga ifall han skulle visa sig vara olämplig även mot barnet, så du har något att komma med ifall du juridiskt måste försöka hindra honom från att ha ensamt umgänge med det.
  • Anonym (Fly)

    Packa dina väskor och fly!!!

    Är bara en tidsfråga innan du är helt nerbruten, tror du inte är värd mycket och det fysiska och psykiska blir normaliserat!

    Så även om du har känslor och du vill och tror han ska ändra sig så kommer detta bli värre med tiden! Du är nu gravid och då anser han dig som 'fast' och då börjar oftast misshandeln.. som sagt detta är bara början!

    Skydda dig själv och ditt barn, för ni båda är i större fara än du förstår nu, det krävs att komma ifrån personen för att riktigt förstå hur illa din situation är!

Svar på tråden Min sambo ändrar beteende