• Anonym (Upprörd)

    Kattpiss

    Har fått en faktura från gamla hyresvärden om att det är en stark urindoft i vår förra lägenhet, kan garantera att den INTE var där när vi flyttade. Hur gör man nu? Kan man bestrida det?

  • Svar på tråden Kattpiss
  • Anonym (Upprörd)
    Tofflans skrev 2017-11-15 08:17:43 följande:

    Bor man i det så känner man sällan lukten. Så du får betala.


    Nej det fanns garanterat ingen pisslukt där då. Vi har inte ens nån katt.
  • Scoops
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:00:17 följande:
    Nej det fanns garanterat ingen pisslukt där då. Vi har inte ens nån katt.
    Ring och hör, de kanske skickat fel?
  • Anonym (Vera)

    Bestrid fakturan. Vad står det i specifikationen att de vill få ersättning för?

  • BossHoss
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:21:13 följande:
    Nej. Varför ska jag betala för nåt som vi inte orsakat?
    om du är samma trådstartare så är det självklart du skall betala
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Vera) skrev 2017-11-15 09:11:15 följande:

    Bestrid fakturan. Vad står det i specifikationen att de vill få ersättning för?


    Omtapetsering på grund av urinlukten (de påstår att de kissat på väggen). Vi har bott där i flera år och har ingen katt har öht varit där inne.
  • Anonym (Upprörd)
    BossHoss skrev 2017-11-15 09:22:53 följande:

    om du är samma trådstartare så är det självklart du skall betala


    Jag sa ju NEJ. Svara varför jag ska betala för nåt vi inte orsakat.
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:23:53 följande:

    Omtapetsering på grund av urinlukten (de påstår att de kissat på väggen). Vi har bott där i flera år och har ingen katt har öht varit där inne.


    Det kan vara svårt att bestrida. Du är väl med i hyresgästföreningen? Ta kontakt med dem.
  • BossHoss
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:24:40 följande:
    Jag sa ju NEJ. Svara varför jag ska betala för nåt vi inte orsakat.
    Då är ju svaret nej, och då är trådarna inte relaterade och det var enbart då som jag sa att du sjlvklart skall betala. är det inte fallet så bestrider du fakturan
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Vera) skrev 2017-11-15 09:26:21 följande:

    Det kan vara svårt att bestrida. Du är väl med i hyresgästföreningen? Ta kontakt med dem.


    Men jag har ju inte ens haft nån katt! Det kan tom grannarna vittna om!
  • Anonym (Upprörd)
    BossHoss skrev 2017-11-15 09:27:30 följande:

    Då är ju svaret nej, och då är trådarna inte relaterade och det var enbart då som jag sa att du sjlvklart skall betala. är det inte fallet så bestrider du fakturan


    Förstår inte din logik, det spelar väl ingen roll vems lägenhet det är, har ingen katt varit där så har det ju inte?
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:27:52 följande:

    Men jag har ju inte ens haft nån katt! Det kan tom grannarna vittna om!


    En grannkatt kan ha fått sig in och kissat på väggen. Det är lägenhetsinnehavarens ansvar att ingen katt någonsin kan ta sig in. Vem har verifierat lukten?
  • BossHoss
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:28:51 följande:
    Förstår inte din logik, det spelar väl ingen roll vems lägenhet det är, har ingen katt varit där så har det ju inte?
    Hur kan du inte förstå min logik????

    Jag frågade om du har startat tråden som startades samtidigt som denna med trådstart.

    Vi ska flytta och håller på och städar.

    Måste vi täppa till tex skruvhål i väggarna?

    Dålig lukt, är det vårt ansvar att få bort?

    Och då menar jag, är det du som skrivit denna tråd så är det bara at betala. Nu är det inte så och då är det bara till att bestrida fakturan
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Vera) skrev 2017-11-15 09:33:10 följande:

    En grannkatt kan ha fått sig in och kissat på väggen. Det är lägenhetsinnehavarens ansvar att ingen katt någonsin kan ta sig in. Vem har verifierat lukten?


    Hyresvärden.
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:38:59 följande:

    Hyresvärden.


    Denne måste ha haft vittnen eller kunnat dokumentera det på annat sätt. Var ni inte med på besiktningen?
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Vera) skrev 2017-11-15 09:43:08 följande:

    Denne måste ha haft vittnen eller kunnat dokumentera det på annat sätt. Var ni inte med på besiktningen?


    Min man var och då sa de inget om det, det har kommit nu i efterhand när de nya flyttat in.
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Upprörd) skrev 2017-11-15 09:47:19 följande:

    Min man var och då sa de inget om det, det har kommit nu i efterhand när de nya flyttat in.


    Bestrid fakturan och hänvisa till att besiktningen var fri från anmärkningar. Är ni medlemmar i hyresgästföreningen?
  • Anonym (A)
    Anonym (Vera) skrev 2017-11-15 09:53:52 följande:
    Bestrid fakturan och hänvisa till att besiktningen var fri från anmärkningar. Är ni medlemmar i hyresgästföreningen?
    Håller med
Svar på tråden Kattpiss