• Stårschan

    Kan vi inte sluta vara så förbannat glappkäftade?

    Jag blir lite ledsen när jag läser i olika trådar om blivande mammor som vänder ut och in på sig själva för att inte omgivningen ska misstänka att de är med barn, innan de själva känner sig redo att berätta. Ska det behöva vara så? Vi som nu råkar sitta med vid en middagsbjudning där en ung festglad tjej sitter och dricker isvatten istället för rödvin - kan vi inte bara hålla käft och låta bli att spekulera om orsaken till varför hon håller sig nykter, dagen till ära?

    Det måste bli mer avdramatiserat att växla mellan att dricka alkohol eller alkoholfritt, utan att folk ska behöva ha en orsak till varför man gör si eller så.

  • Svar på tråden Kan vi inte sluta vara så förbannat glappkäftade?
  • BossHoss
    Stårschan skrev 2017-11-15 10:34:05 följande:

    Jag blir lite ledsen när jag läser i olika trådar om blivande mammor som vänder ut och in på sig själva för att inte omgivningen ska misstänka att de är med barn, innan de själva känner sig redo att berätta. Ska det behöva vara så? Vi som nu råkar sitta med vid en middagsbjudning där en ung festglad tjej sitter och dricker isvatten istället för rödvin - kan vi inte bara hålla käft och låta bli att spekulera om orsaken till varför hon håller sig nykter, dagen till ära?

    Det måste bli mer avdramatiserat att växla mellan att dricka alkohol eller alkoholfritt, utan att folk ska behöva ha en orsak till varför man gör si eller så.


    Vilka människor märker ens sådant eller bryr sig?

    (förutom de som dricker ganska regält)
  • Stårschan
    BossHoss skrev 2017-11-15 10:35:24 följande:
    Vilka människor märker ens sådant eller bryr sig?

    (förutom de som dricker ganska regält)
    Det är inte helt ovanligt att det skämtas och spekuleras friskt om man till exempel jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats och ska gå ut på AW eller liknande.
  • BossHoss
    Stårschan skrev 2017-11-15 10:38:47 följande:
    Det är inte helt ovanligt att det skämtas och spekuleras friskt om man till exempel jobbar på en kvinnodominerad arbetsplats och ska gå ut på AW eller liknande.
    Jag dricker aldrig och har aldrig haft några problem med sådant.
  • Stårschan
    BossHoss skrev 2017-11-15 10:44:03 följande:
    Jag dricker aldrig och har aldrig haft några problem med sådant.
    Men det är nog aldrig någon som misstänker att du är gravid heller, skulle jag tro. Flört
  • BossHoss
    Stårschan skrev 2017-11-15 10:48:12 följande:
    Men det är nog aldrig någon som misstänker att du är gravid heller, skulle jag tro. Flört
    Jag känner mig däremot gravid emellanåt
    Dessutom har jag rätt att kalla mig för kvinna så då kanske folk kan tro det  Skrattande
  • annabellelee

    Jag håller med. Själv har jag kommit lindrigt undan men jag hade en vännina som absolut inte ville berätta om graviditet eftersom hon inte visste hur det skulle bli med barnets pappa. Och hela omgivningen spekulerade vilt, trots hennes förnekande. Varför? Om en kvinna inte vill berätta, slutar man väl fråga och respekterar hennes nej? Så jäkla nyfiket och respektlöst.

  • Stårschan
    BossHoss skrev 2017-11-15 10:55:32 följande:
    Jag känner mig däremot gravid emellanåt
    Dessutom har jag rätt att kalla mig för kvinna så då kanske folk kan tro det  Skrattande
    Loretta?
  • missUniversum

    Men kan vi inte sluta vara så hemlighetsfulla med våra graviditeter. Kan man inte bara berätta för omgivningen att man är gravid när man plussat och om man får missfall så får är det väl bara att berätta det också.

Svar på tråden Kan vi inte sluta vara så förbannat glappkäftade?