• Anonym (168)

    Kvinnor runt 170 cm, vikt och mått?

    Såg tråden för kvinnor runt 160 cm och vilka mått dom har. Jag undrar vilka mått ni har ni som är runt 170? och vikt? Är nyfiken på vad som är det vanliga. Vill även veta vad gränserna för vad ni tycker räknas som smalt, normalt, mulligt för er egen kropp. Alla är olika och ingen ska behöva ta åt sig, något som ser bra ut på en person behöver inte nödvändigtvis stämma på någon annan med samma längd. Glad

    Själv är jag 168 cm, väger 52-54 kg.
    Byst: 86
    Midja: 65
    Stuss: 88
    Känner mig lagom smal. Glad Skulle jag komma upp till 57kg typ så skulle jag nog se mig själv som normal/medium istället. 

    Ni då??

  • Svar på tråden Kvinnor runt 170 cm, vikt och mått?
  • Anonym (Pendlare)

    Jag vet inte måtten exakt då jag inte måttat mig efter graviditeten men typ såhär;

    Längd 170 cm

    Vikt 67 kg

    Byst- 95 cm

    Midja- 80 cm

    Stuss- 95 cm

    Känner mig som snyggast när jag väger som TS ungefär. Så som jag väger nu är oacceptabelt för mig. Pendlat upp och ner de senaste 15 åren med minimivikt på 49 kg och maxvikt på ca 73 kg (utan graviditet). Jobbar mig nu nedåt sakta men säkert.

  • taquine

    Är 167 , väger runt 55-58 .(beror på årstid) Det där med mått ids jag inte hålla på med ;)


    Goodness me
  • Anonym (naggande god)
    taquine skrev 2017-11-15 13:12:36 följande:

    Är 167 , väger runt 55-58 .(beror på årstid) Det där med mått ids jag inte hålla på med ;)


    Samma här!

    Byst 89-90 ca
    Midja ca 75
    Höfter 93

    Skulle gärna haft smalare höfter, längre ben och kanske lite större bröst. Men är för övrigt nöjd och är rätt vältränad och skitsnygg får jag höra;) Ser ut som en tonåring i kroppen trots 50 fyllda.
  • Amidina
    173cm, nyligen klättrat till ca 70kg (från 63 nåt)
    Byst: 86
    Midja: 72
    Stuss: 110

    Måtten är ungefärliga, mätte mig för nån månad sen när jag köpte en provdocka till att sy kläder, men minnet är ju sådär. :) Klassiskt päronformad är jag iaf, och tämligen nöjd med det. Tagit mig ett antal år att känna mig nöjd (är 32år idag) men nu ligger utseendet rätt lågt på priolistan, iaf vad gäller det jag inte kan eller vill förändra.
  • LFF

    170 lång

    Ca 75kg. Skulle vilja gå ner strax under 10kg men inte tillräckligt mycket för att orka lägga energi på det hela. Kilona mellan 70 och 75 kom efter graviditeten med tvillingar.

    Byst etc, inte en susning. Har 80D i BH-storlek och oftast 40-42 i kläder.

    När jag och sambon träffades för snart 16 år sen var jag 15kg lättare än nu. Har större byst och lite större över mage, rumpa och lår men på det stora hela har viktuppgången satt sig jämt på kroppen. I synnerhet de första 6-7kg satte sig jämt eftersom jag inte märkte det alls på kläderna (och då gillade jag hyfsat tighta kläder).

    Känner mig inte ett dugg "stor".

  • Anonym (167)

    Mått orkar jag inte ta. Men är 167 cm lång och väger just nu 63,5 kg. Födde barn för 3 månader sen och vägde då omkring 76 kg. Jobbar nu på att komma ner till ca 57 kg som jag vägde innan graviditeten.

    Innan första barnet låg jag på 53-54, fick första när jag var 22 och är nu 35 år och har fött 4 barn.

  • Anonym (166 cm)

    Jag är 166 cm lång, är gravid nu men vägde innan graviditeten 88 kilo.

    Byst: 100 cm (75F)

    Midja: 80 cm

    Stuss: 110 cm

    Trivs jättebra i min kropp verkligen och är hälsosam, så jag är nöjd :)

  • Anonym (Snart 50 år)

    Byst 86

    Midja 70

    Rumpa 95

    Vikt 55

    Längd 168

    Är inte helnöjd, har lite plufs runt mage o rumpa som jag vill få bort.

  • Anonym (Moa)

    Jag har verkligen inte koll på alla mått, känns lite besatt.
    Men jag är 173 och väger runt 53 kg.

  • Anonym (Snart 50 år)
    Anonym (Moa) skrev 2017-11-15 17:30:20 följande:

    Jag har verkligen inte koll på alla mått, känns lite besatt.

    Men jag är 173 och väger runt 53 kg.


    Inte jag heller, men det finns ju måttband!
Svar på tråden Kvinnor runt 170 cm, vikt och mått?