• Smultronros

    Växelvis boende

    Hej.

    Sitter med en 6årig son och är i vårdnadstvist med mamman som hållt igång sen han föddes mer eller mindre.

    Han bor hemma hos sin mamma och har umgänge med mig som trappats upp flitigt med hjälp av tingsrätten från varannan helg till idag 5 dagar/vecka.

    Mamman har självklart underhåll då vi inte har växelvis boende.

    Jag har nu stämt henne på.växelvis då jag anser att han inte alls har några problem att bo lika mycket hos båda föräldrarna. Vi har 2+2+2+2 veckor under sommaren och även 10 dagar värdera under både jul,påsk,midsommar,nyår, alltså redan idag " växelvis" om man räknar varenda dag hela åren.

    Men mamman vägrar fullständigt, hon går inte med på en dag till än det vi har idag eftersom hon då förlorar underhållet (hon köper aldrig något till sonen utan det gör jag, hon skickar heller inte med saker till honom vilket tingsrätten varit på henne om flera gånger)

    Vi har gemensam vårdnad och allt fungerar jätte bra vid hämtning och lämning av sonen.

    Mamman däremot är en person som "måste" bestämma, hon måste komma med förslag och hon måste godkänna annars vägrar hon allt.

    Hur stor chans är det att tingsrätten faktiskt dömer till växelvis boende även om mamman hävdar att ingenting fungerar, att det inte finns något samarbete eller att sonen inte vill?

    Vi har ju hittills kommit överens om allt vi tvingats komma.överens om, även ändringar av umgänge, byte av tider, byte vid sjuldom.osv osv osv.

Svar på tråden Växelvis boende