• Anonym (Sjuksköterska)

    Jobb eller ledig i jul?

    Ok, jobbar ni eller är lediga?

    Alltid ledig, när ni som har ett jobb där man helt enkelt aldrig jobbar jul. Men ni kanske vill ändå. 

    Har ni jobb som är öppet på jul, så välj alt 3-6

    Själv kör jag mot min vilja jul nr 2 på raken...blääääää, julafton dag/kväll alltså. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jobb eller ledig i jul?
  • Anonym (Lärare)

    Lärare - alltid ledig alla dagar under alla lov utom sommarlovet. Min man styr sina egna arbetstider så vi kan alltid vara lediga på julen och andra röda dagar. Underbart.

  • Anonym (Psykolog)

    Jobbar som psykolog. Ledig alla storhelger osv.

  • modsey

    Numeta alltid ledig alla röda dagar och om jag tar semester, komp eller flex är jag även ledig klämdagarna. I år är jag ledig från fredagen innan jul till onsdagen den 9 januari. SÅ skönt! Tar ut all min överid och då känns det värt några sena kvällar under terminen.

  • Rödtjärnens Anna

    Är föräldraledig, annars skulle jag kanske behövt jobba (äldreomsorgen). Det är första julen som förälder så det känns extra speciellt.

    Hade jag varit ensamstående och barnlös hade jag inte haft nåt emot jobb på dagen. Lite mysigt kring jul på äldreboendet.

  • Dexter dot com

    Har jobbat inom vården i 25 år och alltid jobbat jul eller nyår eller både så nu njuter jag av nytt jobb där jag är ledig alla helger och röda dagar.

  • Anonym (K)

    Jag är lärare så är alltid ledig under julen. Mannen är föräldraledig så även han är hemma. Det har visserligen slumpat sig så att han har varit hemma varje jul sedan barnen föddes (4 år) men i år får vi även fira nyår ihop hela familjen vilket vi aldrig har gjort.

  • Anonym (Varannan)

    Jobbar varannan helg, så är ledig jul men jobbar nyårsafton. :)

  • Duckan

    Vi stänger alltid kontoret någonstans kring den 20:e och öppnar igen efter trettondagen. Mycket nöjd med det.

  • Anonym (Varannan här med)
    Anonym (Varannan) skrev 2017-11-16 07:19:01 följande:

    Jobbar varannan helg, så är ledig jul men jobbar nyårsafton. :)


    Jag med :)
  • Mandel

    Har ett trevligt arbete och barn som är så pass gamla att de klarar sig själva dagtid.
    Är dessutom gift med en arbetsnarkoman som kommer att jobba även röda dagar jul/nyår så jag passar då på att jobba vardagarna!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • nevermind

    Annat. Antar jag, jag kan inte se alternativen.

    Jag är behovsanställd och bestämmer själv. Så jag är ledig i år. Reser bort.
    Skulle jag ha haft en fast anställning så hade jag jobbat varannan jul. Antar jag. Eller, det är så jag tycker man gör i alla fall.

  • nevermind
    Rödtjärnens Anna skrev 2017-11-15 23:04:20 följande:

    Är föräldraledig, annars skulle jag kanske behövt jobba (äldreomsorgen). Det är första julen som förälder så det känns extra speciellt.

    Hade jag varit ensamstående och barnlös hade jag inte haft nåt emot jobb på dagen. Lite mysigt kring jul på äldreboendet.


    Pappa har sagt samma sak om det jobbet. Han firade nog jul med sina gamlingar 2 av 3 jular i 40 år tills han gick i pension.
  • zZzZz

    Alltid ledig röda dagar, jobbar enbart mån-fre oröda dagar, men tanten jobbar enligt schema... :)

  • Workman

    Annat. Ledig från den 20:e till den 8:e men får jag erbjudande om att jobba någonstans så tackar jag Ja. Bättre att jobba än att sitta ensam i en stuga

  • Jennie med ie

    Sjukskriven.


    Men innan jag var det så var jag ledig själva storhelgerna eftersom jag arbetade dagtid helgfri måndag-fredag. Mellandagarna har jag däremot de flesta år jobbat, samtliga eller en del, då verksamheten håller öppet även då och det varit viktigare för andra att vara lediga.

Svar på tråden Jobb eller ledig i jul?