• Anonym (Sjuksköterska)

    Jobb eller ledig i jul?

    Ok, jobbar ni eller är lediga?

    Alltid ledig, när ni som har ett jobb där man helt enkelt aldrig jobbar jul. Men ni kanske vill ändå. 

    Har ni jobb som är öppet på jul, så välj alt 3-6

    Själv kör jag mot min vilja jul nr 2 på raken...blääääää, julafton dag/kväll alltså. 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Jobb eller ledig i jul?
  • Anonym (Lärare)

    Lärare - alltid ledig alla dagar under alla lov utom sommarlovet. Min man styr sina egna arbetstider så vi kan alltid vara lediga på julen och andra röda dagar. Underbart.

  • Anonym (Psykolog)

    Jobbar som psykolog. Ledig alla storhelger osv.

  • modsey

    Numeta alltid ledig alla röda dagar och om jag tar semester, komp eller flex är jag även ledig klämdagarna. I år är jag ledig från fredagen innan jul till onsdagen den 9 januari. SÅ skönt! Tar ut all min överid och då känns det värt några sena kvällar under terminen.

  • Rödtjärnens Anna

    Är föräldraledig, annars skulle jag kanske behövt jobba (äldreomsorgen). Det är första julen som förälder så det känns extra speciellt.

    Hade jag varit ensamstående och barnlös hade jag inte haft nåt emot jobb på dagen. Lite mysigt kring jul på äldreboendet.

  • Dexter dot com

    Har jobbat inom vården i 25 år och alltid jobbat jul eller nyår eller både så nu njuter jag av nytt jobb där jag är ledig alla helger och röda dagar.

  • Anonym (K)

    Jag är lärare så är alltid ledig under julen. Mannen är föräldraledig så även han är hemma. Det har visserligen slumpat sig så att han har varit hemma varje jul sedan barnen föddes (4 år) men i år får vi även fira nyår ihop hela familjen vilket vi aldrig har gjort.

  • Anonym (Varannan)

    Jobbar varannan helg, så är ledig jul men jobbar nyårsafton. :)

  • Duckan