• Marcel87

    Behöver hjälp!

    Hej! Behöver råd snälla.

    Jag bor med min sambo och hennes dotter (7år) (ej min biologiska) och mina och sambons gemensamma barn. Hennes dotter har haft de tufft med en våldsam pappa som förgripit sig på mamman tidigare även framför dottern vid något tillfälle. Jag tror detta har lett till mammans överkompenserande beteende, flickan har blivit bortskämd med alla möjliga saker men även det att hon kommit undan med vissa beteenden. Hon har varken respekt för vuxna och lyssnar aldrig. Tror definitivt det kan vara trots som spelar in men detta känns lite mer än så. Tror det ligger mycket i mammans uppförande också och att hon jämt skriker på henne. Dottern har en tendens att alltid bråka med andra barn som inte får vara med och bestämma för att det är hon som ska göra det och får hon inte det bråkar hon och skriker. När hon haft kompisar hemma hör jag ständigt klaga och att dom ber henne sluta, men hon lyssnar inte och bara skrattar och fortsätter. Vi ber henne gång på gång men fortsätter iallafall efter en stund. Hon har slagit på vuxna och skrikit fula saker när hon varit arg. Stulit grejer, mestadels från mamman mens även hos kompisar.

    Problemet i mitt fall är att hon också är på mitt ena barn, inte slagit på henne men bär runt på henne och skriker, försöker dominera över henne. Min dotter har nu börjat ta efter med skrikandet och kan slåss ibland också. Jag vill verkligen inte mina barn ska växa upp i denna miljön. Ligger jag i underläge för att jag är pappan? Vad för tips har ni till mig hur jag kan gå tillväga har fått nog av detta.

  • Svar på tråden Behöver hjälp!
  • Anonym (jisses)

    Att Mamman skriker på dottern gör ju inte saken bättre.
    Dotterns beteende blir ju bara sämre.
    Först skulle jag prata med sambon, dina egna barn ska inte behöva
    uppleva detta, till slut tar dom skada.

    Jag skulle antingen söka hjälp alt, tyvärr detta fungerar inte längre.

  • Marcel87

    Hej tack för ditt svar, jag har tjatat på sambon mycket länge och tagit upp detta flera gånger. Hon tar det ej till sig så att det har nått den nivån att jag Bill flytta och ta mina barn med mig men vad kan jag göra? Vem kan jag kontakta och hur ser mina chanser ut?

Svar på tråden Behöver hjälp!