• Heeja

    Help meeee

    Hej, jag och min pojkvän bråkar, han vet att jag är riktigt känslig, så jag gråter ofta och idag så säger han att jag gråter bara för att få det jag vill men nej det gör jag inte för jag vet bättre men några gånger kan jag inte rå för att jag blir ledsen ... jag blir så ledsen över att han säger så och samma sak med att jag mår dåligt och jag har berättat att jag har mått så dåligt att några gånger har jag tänkt lite för mycket och tänkt det finns inget att leva för och nu säger han att "du kanske inte ens vill vara lycklig. Det känns som du alltid vill leva med stämpeln "jag mår dåligt" så du har något att skylla på!!!!" (Jag har mått dåligt i typ 2-3 månader)Jag pratar bara med honom om hur jag mår och jag trodde att han fattade hur jag mådde men nu värkar det inte som det... och som sist kallade han mig jävla fitta.. nån gång innan detta har han kallat mig hora osv.. jag mår så dåligt..????

    Vad ska jag göra?????

  • Svar på tråden Help meeee
  • Snuttis2

    han beter sig som en idiot , troligtvis kommer du må ännu sämre så småningom eftersom han inte verkar respektera dig o du tillåter det.

    Du ska göra slut o istället börja ta hand om dig själv !!

  • Milkway

    Det är ju jobbigt för han också om du börjar gråta och blir sympatisk när han vill ha ordet, jag själv gråter väldigt lätt och försöker tänka på att visa empati framför sympati för det blir automatiskt ett sätt att tysta ner någon / rikta fokus till dig om du gråter. Försök lyssna empatiskt. Han kallar dig saker vad kallar du honom? Har du sagt något om honom?

    Annars säg ifrån att det inte är okej att han säger så.

    Tycker det låter på honom som att han letar efter ny energi och kommer du och pratar om hur livet står stilla och att du inte mår bra och det är det enda han får höra hade jag tillslut också snäst till dig att du bara vill använda mig som en container att lasta av din sörja på utan att göra något åt det.

    Det är aldrig ens partners ansvar om du mår dåligt i dig själv och i ditt liv och vad ska han göra när du känner så? Han kanske också behöver saker han kämpar lika mycket som du , bara för att han inte gråter eller berättar om det betyder det inte att han också har det tufft och han tar itu med det och förväntar att du gör samma sak.

    Gå ifrån honom om du mår dåligt och bara kommer lasta det på honom du har mått dåligt i 3 månader, över vad? Vad är problemet? Har du sökt hjälp?

  • aleksandrasliv

    om han älskar dig och du honom så MÅSTE ni prata om hur det är mellan er, visar han noll intresse och beter sig som han gör i fortfarande , (vill inte säga) skilda vägar. för det är absolut inte bra att du lever med en som trampar ner dig för att han ska visa sig störst och att han har rätt till allting. Kanske han som mår dåligt över något ? 
    Låt honom inte mer styra hur du ska må, säg ifrån så lär han sig! 
    hoppas att det löses sig. 

Svar på tråden Help meeee