• saresj

    Missfall lägre temperatur?

    Hej, 

    Efter flera år av försök och ett första möte på IVF-kliniken i tisdags plussade jag äntligen imorse Bim+4. Ironin i det :)


    Har sedan Bim haft någon enstaka minimal mörkröd/brun blödning varje dag fram till idag. När jag nu ikväll kom hem från jobbet hade jag helt plötsligt en väldigt ljusröd blödning (något mer än den mörkbruna men fortfarande relativt lite) samt typ lite vitt/genomskinligt slem. Jag tog då ett test igen och det visade negativt. Har en väldigt svag mensvärksliknande värk som liksom molar lite i mage och ländrygg. Gick in i min NC-app för att kolla min temperatur och den har efter flera dagars förhöjning gått från en peak på 36,72 ner till 36,62 för att sedan idag ligga på 36,35. Som jag har förstått det ska temperaturen förbli förhöjd om man är gravid...


    Tror ni det kan vara så att jag har fått ett missfall och att HCGn fortfarande syns i morgonurinen och att det var därför jag plussade imorse eller ni tror att temperaturavvikelsen beror på något annat och att HCGn enbart syns i morgonurinen för att det fortfarande är tidigt i graviditeten? 


    Känner att jag har så otroligt dålig koll och man blir ju paranoid... Någon som har samma erfarenhet vad gäller just temperaturen som börjat sjunka efter att man plussat? Hur pass väl stämmer det att den ska förbli förhöjd vid graviditet? 

  • Svar på tråden Missfall lägre temperatur?
  • Jsv17

    Tempen ska ju vara lite förhöjd, men du säger inget om huruvida den har sjunkit under din baslinje. Jag tempade inte själv men så länge den fortfarande är "hög" så kan det ju fluktuera lite. Sedan är det ju testet, jag plussade väldigt svagt, och hade små blödningar som du kring bim i den här graviditeten och det har ju gått bra. Fast när jag väl plussat så fick jag plus vilken tid som helst på dygnet. Jag vet att det värsta man kan få höra är avvakta några dagar, men avvakta några dagar och testa igen, efter bim (om du har regelbunden mens) borde det inte spela ngn roll vilken tid på dygnet man testar, men eftersom jag själv testade blankt på bim och plussade först några dagar senare så vet jag ju att det är en sanning med modifikation. Eftersom du kämpat så länge så håller jag alla tummar och tår att det går vägen för dig med <3


    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Mo90

    Min steg pch var hög.. hade en dipp men sen steg den igen. Tills ja fick bruna flytningar och en blödning nu nyligen v 5-6 och fick missfall... då har den sänkts regelbundet

Svar på tråden Missfall lägre temperatur?