• CcAa

    Han uppvaktade sitt ex mer än mig

    Hej,

    Jag har en relation med en man som jag vet uppvaktade sitt ex tusen gånger mer än vad han uppvaktar mig.

    Nu får ni inte missförstå mig, jag kräver absolut inga dyra presenter i tid och otid men jag blir ledsen, för det är så stor skillnad..

    Hon fick blommor med jämna mellanrum, jag har aldrig fått en bukett..

    De reste flera gånger om året, vi har rest tre gånger.

    Hon fick fina middagar på mängder med flådiga restauranger, med mig vill han bara käka hamburgare eller pizza.

    Hon fick kitesurfingkurs.

    Osv osv

    Vad jag får? Kinderägg, chokladjulkalender, målarbok för 20kr, armband för typ 200kr.

    Är jag otacksam eller varför är han sån mot mig?

  • Svar på tråden Han uppvaktade sitt ex mer än mig
  • nnnnnnnn

    Han kanske tycker att han kan vara sig själv med dej? Att han inte måste låtsas gilla fina restauranger och ett ständigt resande?

  • sofiec5

    När de blir äldre orkar de inte göra sig till lika mkt oftast.. det har flera äldre män som jag dejtat berättat då jag tyckt att de ska försöka lite mer. De är för avslappnade och orkar inte spela spelet längre. Du har alltså kommit in senare i deras liv när de är i en annan fas .. alltså e det inte du utan dem det beror på.

    Det kan vara en förklaring en annan kan va som personen skrev innan mig. Finns säkert fler orsaker till ditt problem.

  • Milkway

    Tycker han verkade mer uppvaktande (attraktion) med henne, medan med dig är det kärlek. Han är mer personlig och söt med dig, och vet att du värderar inte er kärlek efter en prislapp som alla hjärntvättade kvinnor tror kärlek handlar om. Han sålde ut sig för henne för han trodde inte hon skulle gilla han annars, och se det såhär, vem är exet och vem är hans partner nu?

    Jag tycker inte att mannen måste vara uppvaktande sådär överdrivet som på film, att min man förstår mina känslor, vad jag mår bra av, och delar allting med mig njutning, smärta, glädje, rädslor, äventyr, allt, det är en prislapp inget annat kan mätas med.

    Tänk hans ex vad har hon av honom? Saker. Saker saker.

    Vad har du? Du har ju hans kropp och själ.

    Jag hade blivit glad om min man släppte på prestigen med att saker måste kosta,vilket han har. Att du ens måste kolla upp dit armbands pris, priset är ju att han älskar dig och engagerat i att köpa det till dig för att göra sin tjej glad?

    Min man köpte också ett smycke för under tusenlappen och varje gång jag bär det känner jag mig som hans drottning för det fina är att han lägger tiden på att vilja ge mig något vackert. I min smak. Personligt!

    Är du verkligen kär i din man? För du verkar fixerad vid att kärlek kan köpas.

  • äldreochklokare

    Hur lång tid har ni varit tillsammans? 
    Du skriver bara att ni har en relation, vilken typ av relation? Jag tänker att det kan spela in i hur man ser på hur mkt man "måste" uppvakta.

    Kan det vara så att han tror att du gillar just det han har gett dig, har du varit tydlig med vad du faktiskt tycker om? 
    Han har kanske sämre ekonomi nu än då han uppvaktade henne, eller hon "tjatade" till sig dyra saker eller han har insett att det var rätt så mkt overkill att ge henne så dyra saker? 

Svar på tråden Han uppvaktade sitt ex mer än mig