• Mickaela_med_ck

    Ofosterlig graviditet?!

    Hej!

    Har haft en fullt normal början på min graviditet, trodde jag! Inga blödningar,inget ont. Dock inget illamående men det var jag inte med mina två flickor sedan tidigare heller. Har iofs inte vetat vilket vecka jag varit i då min mens lever ditt eget liv och kommer och går lite som den vill (är 33 år) men vi tippade runt v 8-9. Var på VUL i tisdags, då kunde dem inte se något foster men dem mätte hinnsäcken till att vi skulle vara i v 6 , vilket även det kan stämma. Hon började prata om ofosterlig graviditet men hon kunde inte säga 100% men hon pratade om skrapning osv så fick en tid till dagjouren tisdag nästa vecka. Jag vill inte göra nån skrapning, tänk om det var för tidigt för att se ett foster för så kan det väl vara?? Hur hade ni gjort??

  • Svar på tråden Ofosterlig graviditet?!
  • Mickaela_med_ck

    Hon sa att hon eventuellt kunde se en gulesäck men hon var inte säker. Hoppas verkligen dom gör ett till vul innan det påbörjas skrapning i så fall. Har två flickor sedan innan och har aldrig haft problem så känner mig helt förvirrad och oförstående i detta..

  • AnonymKL

    Om det nu stämmer att det är vecka 6 så är det mycket möjligt att det bara är för tidigt o se så mycket.

    har läst om ett liknande fall där dem sa åt kvinnan att göra skrapning men hon ville vänta föratt se mer o vara mer säker o ju det visade sig till slut vara helt normalt graviditetet. Vill inte ge så mycket hopp men jag hade väntat och bett om fler ultraljud.

    jag gjorde vul v 6+3 o hon såg bara hinnesäcken och en gulesäck och det känns också inte sådär jätte bra när man läser om andra som kunde se foster, tickande hjärta osv men det finns också dem som inte kunde se något och ett par veckor senare kunde dem se mer.

    har tjatat om ett till ultraljud och fick en tid om 2 veckor känns så jobbigt att vänta. mår inte heller illa och man är inte mindre gravid för det, jag har inte mått illa i tidigare graviditeter heller precis som dig så det får vara en tröst.

    håller tummarna för er lycka till <3

  • Millagrstrom

    Jag var på vul i vad jag trodde v 5+6

    Då såg han vara en hinnsäck på 12,7mm och en gulesäck,inget foster.

    Bokade tid för vul på en annan gynmottagning och vad där i vecka 7+5 enligt mina beräkningar.

    Dö såg vi ett foster på 18,2mm och ett tickande hjärta :)

    Blev fram flyttad till vecka 8+3.

    Är idag i vecka 10+5 (:

    Sä be om en ny tid om nån vecka,är ytterst tidigt att se något foster i vecka 6.

  • Elin1986
    Mickaela_med_ck skrev 2017-11-17 07:42:21 följande:

    Hej!

    Har haft en fullt normal början på min graviditet, trodde jag! Inga blödningar,inget ont. Dock inget illamående men det var jag inte med mina två flickor sedan tidigare heller. Har iofs inte vetat vilket vecka jag varit i då min mens lever ditt eget liv och kommer och går lite som den vill (är 33 år) men vi tippade runt v 8-9. Var på VUL i tisdags, då kunde dem inte se något foster men dem mätte hinnsäcken till att vi skulle vara i v 6 , vilket även det kan stämma. Hon började prata om ofosterlig graviditet men hon kunde inte säga 100% men hon pratade om skrapning osv så fick en tid till dagjouren tisdag nästa vecka. Jag vill inte göra nån skrapning, tänk om det var för tidigt för att se ett foster för så kan det väl vara?? Hur hade ni gjort??


    Hade samma sak men dem ville vänta 10dagar för dem såg inget kanske en uppklaring o efter 10dagar såg dem en liten iaf otroligt så ge ej upp. Men om det är en oki grav vet jag ej än väntar på ett till ultraljud om ngn vecka
  • Mickaela_med_ck

    Vi skulle på återkontroll I tisdags men på söndagen började jag blöda och vi åkte till gynakuten på Huddinge där man konstaterade pågående missfall, fick åka hem och invänta tiden vi hade på Södertälje sjh på tisdagen som även dem gav samma svar. Fick med oss 6 tabletter Cytotec och tror jag fick ut det mesta under tisdags kvällen. Nu ligger jag I sängen 2 dagar senare och har fortfarande riktigt ont och blöder med småklumpar så det är inte riktigt över än fast det är det enda man vill just nu. Man känner sig rätt slut både mentalt och fysiskt vid det här laget..

  • Moorii

    Nej, fy vad tråkigt! :( Vet hur tufft det är med missfall, jag förstår att du är utmattad. Hoppas det är över snart! Kram <3

  • Elin1986

    Samma för mig började blöda i tisdags fick åka in för abort i torsdags men fick muskelkramper så fick va kvar med morfin o spasmofen ????

Svar på tråden Ofosterlig graviditet?!