• Anonym (Så viktigt)

    Nattvarden

    Vad betyder nattvarden för dig. Det tog ett tag innan jag vågade gå fram och ta nattvarden. Men idag när jag börjar förstå vad det betyder. Så är det så viktigt för mig.

  • Svar på tråden Nattvarden
  • Carambolan

    För mig har det varit väldigt odramatiskt. Jag var med i kyrkans barnkör som liten och vi fick ta nattvard redan då, vilket ju mest var en spännande och rolig grej mer än något annat. Min tro har liksom kommit senare. Sen är jag väl av den bestämda uppfattningen att det är en symbolhandling och inte något faktiskt kött och blod

  • Anonym (Hm)
    Carambolan skrev 2017-11-18 08:19:41 följande:
    För mig har det varit väldigt odramatiskt. Jag var med i kyrkans barnkör som liten och vi fick ta nattvard redan då, vilket ju mest var en spännande och rolig grej mer än något annat. Min tro har liksom kommit senare. Sen är jag väl av den bestämda uppfattningen att det är en symbolhandling och inte något faktiskt kött och blod smile5.gif
    Samma här
  • flygrl

    Jag har gått i mässan sen jag va liten (e katolik) och för mig e nattvarden viktig. I kommunionen/nattvarden upplever jag att jag förenas med Gud och människorna runtomkring och hela mänskligheten. En mäktig upplevelse som ger mig hopp och styrka att klara av vardagen.

Svar på tråden Nattvarden