• Anonym (Undrar)

    Skulle du bli upprörd?

    Riktar mig till er som inte kan tänka er att klä era söner i rosa och dyl.

    Om din son som fyller år får ett superfeminint paket med en stor rosa rosett på av en vän till dig som VET vart du står i frågan, skulle du då ta illa vid dig?

  • Svar på tråden Skulle du bli upprörd?
  • Anonym (Johanna)

    Jag skulle inte acceptera paketet till mitt barn om hen var under 3-4 år. Är barnet äldre så bestämmer barnet själv om denne vill ha presenten.

  • Anonym (Jisses.)

    . Du hinner tänka på färgen på paketet och sura över det men du hinner inte ägna en tanke åt att de för det första ens brytt sig att komma till kalaset och dessutom lägga tid på att köpa en present? Oj vad synd om dig, blev din sons kalas förstört? Började han gråta? Vem handlade kalaset om nu igen var det ditt kalas eller din sons?

    Skaffa en hobby och lär dig uppskatta andra så är problemet löst.

  • Påven Johanna II
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-18 16:24:41 följande:

    Riktar mig till er som inte kan tänka er att klä era söner i rosa och dyl.

    Om din son som fyller år får ett superfeminint paket med en stor rosa rosett på av en vän till dig som VET vart du står i frågan, skulle du då ta illa vid dig?


    Feminint inslaget paket alltså? Horribelt. Säg upp den bekantskapen och håll dig till människor som slår in sina paket i maskulint kamouflagefärgat presentpapper och överräcker det iförda kläder av Ku Klux Klan-snitt. 

    Vad önskade sig sonen? Ett semiautomatiskt vapen och en fickplunta?
  • Anonym (Ami)
    Anonym (Johanna) skrev 2017-11-18 16:28:29 följande:

    Jag skulle inte acceptera paketet till mitt barn om hen var under 3-4 år. Är barnet äldre så bestämmer barnet själv om denne vill ha presenten.


    Skulle inte acceptera? Vill du också visa ditt barn att du avvisar ett rosa paket just för att utsidan är rosa? Så att han lär sig att undvika och förakta tjejiga saker? Förklara gärna.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Jisses.) skrev 2017-11-18 16:32:16 följande:

    . Du hinner tänka på färgen på paketet och sura över det men du hinner inte ägna en tanke åt att de för det första ens brytt sig att komma till kalaset och dessutom lägga tid på att köpa en present? Oj vad synd om dig, blev din sons kalas förstört? Började han gråta? Vem handlade kalaset om nu igen var det ditt kalas eller din sons?

    Skaffa en hobby och lär dig uppskatta andra så är problemet löst.


    Det är inte din sak att besluta vad någon annans barn ska få eller inte då du har blivit informerad av föräldern /föräldrarna om vad som gäller.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Ami) skrev 2017-11-18 16:41:18 följande:

    Skulle inte acceptera? Vill du också visa ditt barn att du avvisar ett rosa paket just för att utsidan är rosa? Så att han lär sig att undvika och förakta tjejiga saker? Förklara gärna.


    Mitt barn =mitt val. Varför är rosa tjejigt enligt dig? Är det okej för dig att jag ger ditt barn pistoler och svärd i present till din son? Eller varför inte en leksaksdammsugare till din lilla dotter?
  • tvillingmammaVastmanland
    Anonym (Undrar) skrev 2017-11-18 16:24:41 följande:

    Riktar mig till er som inte kan tänka er att klä era söner i rosa och dyl.

    Om din son som fyller år får ett superfeminint paket med en stor rosa rosett på av en vän till dig som VET vart du står i frågan, skulle du då ta illa vid dig?


    Det spelar väl ingen roll vilken färg paketet har?
  • Anonym (Ami)
    Anonym (Johanna) skrev 2017-11-18 16:44:48 följande:

    Mitt barn =mitt val. Varför är rosa tjejigt enligt dig? Är det okej för dig att jag ger ditt barn pistoler och svärd i present till din son? Eller varför inte en leksaksdammsugare till din lilla dotter?


    Goddag yxskaft. Det är du som verkar tycka att rosa är tjejigt eftersom du inte accepterar det till din son...
  • Anonym (en kille)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-11-18 16:38:09 följande:

    Vi ska förfan inte fostra bögjävlar


    Jag lovar att bögar är bögar utan att de blivit uppfostare till det och de fortsätter vara det även om deras föräldrar utsätter de för psykisk misshandel och terror efter det har kommit ut.
  • Anonym (anonym)

    Tycker att du ska markera kraftigt mot detta grova övertramp

Svar på tråden Skulle du bli upprörd?