• Frunochmamman

    missfall eller MA

    Hej, jag är rätt säker på att jag fått missfall men har inte fått någon blödning där jag fått ut det eller vad man ska säga.
    Är gravid i v7 fick min mens när jag skulle men var mindre än vanligt, efter 1,5 vecka testa jag ändå då jag kände mig gravid och fick ett plus. Sen har jag haft små blödningar i några dagar, inga klumpar alls utan missfärgad flytning och en tunn lättare blödning.
    Igår försvann alla mina symptom och idag har jag haft kramp i magen till och från sen tidigt i morse men fortfarande ingen riktig blödning.
    Jag har ett MF sedan tidigare och en fullbordad graviditet.
    Och med mitt förra MF så börja jag blöda samtidigt som kramperna började.
    Har ingen lust att åka in en lördag kväll till akuten utan smärtlindrar med alvedon här hemma.
    Ingen feber heller utan bara mens liknande kramper.
    Har någon varit med om nått liknande? Och när börja ni blöda? Jag har ett UL inbokat till veckan så tänkte jag väntar tills dess om inget annat händer.

  • Svar på tråden missfall eller MA
  • Mo90

    Fick nyligen missfall v 5-6 något. Hade lite bruna flytningar sen en blödning men absolut inga klumpar eller ont. Blödningen var bara någon dag sen lite bruna flytningar. Gjorde vul och lämnade blod 2 gånger och fick bekräftat att det var missfall...

  • Frunochmamman
    Mo90 skrev 2017-11-18 19:09:46 följande:

    Fick nyligen missfall v 5-6 något. Hade lite bruna flytningar sen en blödning men absolut inga klumpar eller ont. Blödningen var bara någon dag sen lite bruna flytningar. Gjorde vul och lämnade blod 2 gånger och fick bekräftat att det var missfall...


    Okej, beklagar :(
    Jag funderar mest på eftersom livmodern krampar så måste det ju vara ett tecken på att sen vill få ut något? Annars hade det ju bara symptomen försvunnit men inte haft några kramper? Blir inte klok på detta.
    Önskar dig all lycka till (L)
  • Mo90

    Jag frågade om det. Men måste inte vara så heller. Ibland kan den krampa när den växer också. Många upplever liksom molvärk/mensvärk men kan vara lite krampliknande också.

  • Frunochmamman
    Mo90 skrev 2017-11-18 19:28:37 följande:

    Jag frågade om det. Men måste inte vara så heller. Ibland kan den krampa när den växer också. Många upplever liksom molvärk/mensvärk men kan vara lite krampliknande också.


    Jo det vet jag, har haft en bra graviditet innan utan blödningar. Men nu har jag knappt några symptom kvar längre. Går bara och väntar på blödningen :(
  • Mo90

    Sååå jobbigt. Jag vart oerhört ledsen då vi fick missfall. Ville verkligen ha barnet men får vara tacksam att vi lyckades på första försöket och kan bli gravida

Svar på tråden missfall eller MA