• Colina

    Hur är ert mående?

    Jag är ungefär i vecka 5 och jag väntar mitt och makens första barn så jag har ingen aning om vad som egentligen komma skall. Jag testade positivt i torsdags.

    Jag känner det nästan som att jag är bakfull, ni vet när man känner sig hungrig men inte vill äta men när man väl äter så går det ner lätt som en plätt.
    Jag har haft en hel del flytningar nu de sen i fredags, (vilket fick både mig och maken att slå bakut i panik men 1177 sa att det var normalt) men så länge jag mår bakfullt är jag glad, konstigt nog, i förhoppning då givetvis att allt är som det ska!
    Däremot molande "mensvärk" har jag och har haft sedan nästan 4 veckor tillbaka, innan jag ens visste att jag var gravid.
    Jag kände en whiskeydoft igår och trodde att jag skulle svimma.
    Jag har aldrig tyckt att whiskey luktar gott men igår tog det priset!

    Hur är det med er andra?
    Känner ni av mycket illamående eller kanske inget alls?
    Har ni så ont att det påverkar er vardag?
    Har ni haft flytningar?
    Har ni börjat känna er mer överväldigade av dofter?
    Hjärta

  • Svar på tråden Hur är ert mående?
  • Smulan274

    Jag gick in i vecka 5 idag och plussade i fredags :) Jag har varit super yr och har yrsel hela tiden, även om jag ligger eller sitter ned, och så har jag världens gravid hjärna, är helt virrig och glömmer saker, tar ungefär 20 minuter för mig att gå in i en affär och köpa 3 saker. De här symptomen började förra torsdagen, nu i fredags har det känts som mensvärk som kommer då och då, och inatt började brösten värka.

  • Jag är bara jag

    Gravid i v.6 med andra barnet. Dock 6:e graviditeten. Molvärk, lite illamående, känslig för lukt (byta bajsblöjor är ingen hit!), kissnödig, hungrig, TRÖTT. Symptomen kom tidigare denna gång helt klart.

  • Colina

    Hej.
    Jag upplevde det som att mina symtom har kommit tidigt också.
    Nu verkar det tyvärr som så att flytningarna jag hade gick över till att jag inte är gravid längre. Det kom rikligt med blod igår hela dagen och nu på morgonen också. Så, så länge fick man vara glad för det.

    Mådde du likadant under första garviditeten?
    Fast senare då menar jag.
    Jag hoppas att alla dina små biverkningar av graviditeten dämpar sig snart. Hjärta

  • Colina
    Smulan274 skrev 2017-11-19 08:51:48 följande:

    Jag gick in i vecka 5 idag och plussade i fredags :) Jag har varit super yr och har yrsel hela tiden, även om jag ligger eller sitter ned, och så har jag världens gravid hjärna, är helt virrig och glömmer saker, tar ungefär 20 minuter för mig att gå in i en affär och köpa 3 saker. De här symptomen började förra torsdagen, nu i fredags har det känts som mensvärk som kommer då och då, och inatt började brösten värka.


    Hej.

    Grattis!
    Oj! Kan glömskan komma så här tidigt? Jag är redan smått förvirrad som jag är, så då ser det inte ljust ut för min del i framtiden!Tungan ute
    Jag kanske bör förbereda mig med att rita en karta över affären!Flört
    Mina bröst började inte värka alls

    Jag plussade i torsdags! Men jag är nog inte gravid längre. Jag fick nog ett mkt tidigt mf i helgen. Det började med bruna flytningar och igår kom det rikligt med blod, tyvärr.
    Underbart är kort!
  • Jag är bara jag
    Colina skrev 2017-11-20 09:19:54 följande:
    Hej.
    Jag upplevde det som att mina symtom har kommit tidigt också.
    Nu verkar det tyvärr som så att flytningarna jag hade gick över till att jag inte är gravid längre. Det kom rikligt med blod igår hela dagen och nu på morgonen också. Så, så länge fick man vara glad för det.

    Mådde du likadant under första garviditeten?
    Fast senare då menar jag.
    Jag hoppas att alla dina små biverkningar av graviditeten dämpar sig snart. Hjärta
    Usch då! Jag har haft 4 missfall så jag vet hur det känns, men blött och det gick vägen också så man vet aldrig. Mådde jättedåligt med sonen, men då började det v.9.
Svar på tråden Hur är ert mående?